Badania społeczne w praktyce WSE-SO-BSwP
Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy studenta w zakresie metod i technik badawczych wykorzystywanych w analizie procesu komunikacji oraz pogłębienie wiedzy w zakresie technik pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem oraz pogłębienie wiedzy studentów na temat procesu komunikowania kształtującego struktury społeczne. Po ukończeniu kursu student będzie prawidłowo analizował proces komunikacji społecznej (korzystając ze stosownej teorii) i właściwie analizował jego konteksty, przyczyny i dynamikę. Student będzie formułował wnioski, stawiał hipotezy na temat procesu komunikacji i weryfikowała je adekwatnymi metodami. Wreszcie będzie potrafił pracować zespołowo w grupie badawczej, określać priorytety w realizacji celu badawczego, uczestnicząc w jego realizacji i organizując go.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student pogłębi swoją wiedzę na temat procesu komunikacji, metod badawczych wykorzystywanych do jego badania (analizy treści, analizy zawartości), pogłębi wiedzę na temat modeli i roli aktów komunikacji w procesie badawczym oraz pogłębi swoją wiedzę na temat badania i interpretacji związku przyczynowo-skutkowego ( z perspektywy analizy zawartość i analizy treści). Pozna również strukturę aktu komunikacji oraz metody badania cechy treści i formy przekazu jak i jednostki analizy, kategoryzacji i liczenia. Pogłębi swoją wiedzę na temat procesu badawczego i problematyki komunikowania społecznego.
ECTS
Udział w wykładzie: 30 godz.
Przygotowanie pracy i konsultacje: 30 godz.( w tym 15 godz na bezpośrednie konsultacje z nauczycielem akademickim).
Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 15 godz.
Suma godzin: 75 = 3 ECTS
Kryteria oceniania
Wiedza
a) Na ocenę 2 (ndst) student nie potrafi charakteryzować metod i narzędzi badań procesu komunikacji, nie potrafi opisywać technik pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem, nie potrafi charakteryzować procesu komunikowania jako czynnika kształtującego struktury społeczne.
b) Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie charakteryzuje metody i narzędzia badań procesu komunikacji, dostatecznie opisuje techniki pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem, dostatecznie charakteryzuje proces komunikowania jako czynnik kształtujący struktury społeczne.
c) Na ocenę 4(db) student dobrze charakteryzuje metody i narzędzia badań procesu komunikacji, dobrze opisuje techniki pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem, dobrze charakteryzuje proces komunikowania jako czynnik kształtujący struktury społeczne.
d) Na ocenę 5(bdb) student bardzo dobrze charakteryzuje metody i narzędzia badań procesu komunikacji, bardzo dobrze opisuje techniki pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem, bardzo dobrze charakteryzuje proces komunikowania jako czynnik kształtujący struktury społeczne.
Umiejętności
a) Na ocenę 2 (ndst) student nie potrafią analizować procesu komunikacji społecznej i jego kontekstów; nie potrafią formułować wniosków, stawiać hipotez na temat procesu komunikacji.
b) Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie potrafi analizować proces komunikacji społecznej i jego konteksty; dostatecznie formułuje wnioski, stawia hipotezy na temat procesu komunikacji.
c) Na ocenę 4 (db) student dobrze potrafi analizować proces komunikacji społecznej i jego konteksty; dobrze formułuje wnioski, stawia hipotezy na temat procesu komunikacji.
d) Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze potrafi analizować proces komunikacji społecznej i jego konteksty; bardzo dobrze formułuje wnioski, stawia hipotezy na temat procesu komunikacji..
Kompetencje społeczne
a) Na ocenę 2 (ndst) student nie posiada kompetencji pracy zespołowej,
b) Na ocenę 3 (dst) student posiada kompetencje pracy zespołowej na poziomie dostatecznym,
c) Na ocenę 4 (db) student posiada kompetencje pracy zespołowej na poziomie dobrym,
d) Na ocenę 5 (bdb) student posiada kompetencje pracy zespołowej na poziomie bardzo dobrym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: