Bilans kapitału ludzkiego WSE-SO-BKL
Zajęcia z zakresu ścieżki kształcenia Badania Opinii Publicznej, Polityki i Rynku.
Na zajęciach omawiane będą m. in poniższe tematy: funkcje pełnione przez zarządzających organizacjami, rola poszczególnych komórek organizacyjnych w organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi od diagnozy do motywowania członków organizacji, rozwiązywanie konfliktów w organizacji, zmiany kulturowe w organizacji, zarządzanie organizacją: rola szef i zespołu
W cyklu 2023/24_L:
Na zajęciach omawiane będą m. in poniższe tematy: funkcje pełnione przez zarządzających organizacjami, rola poszczególnych komórek organizacyjnych w organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi od diagnozy do motywowania członków organizacji, rozwiązywanie konfliktów w organizacji, zmiany kulturowe w organizacji, zarządzanie organizacją: rola szef i zespołu |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Student ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i
instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o
ich historycznej ewolucji.
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony
własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność
zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej
przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu socjologii.
Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz
wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi.
Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania
przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi
formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz.
Student sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i
regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi
posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów,
ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii
więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm.
Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w
języku polskim w zakresie socjologii.
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego
przez siebie lub innych zadania
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z
wykonywaniem zawodu.
Opis ECTS:
- obecność na ćwiczeniach (dopuszczalne są 2 nieobecności bez usprawiedliwienia) - 15 h
- przygotowanie do zajęć, w tym lektura literatury przedmiotu - 20 h
- przygotowanie prezentacji oraz zaprezentowanie jej na zajęciach - 25 h
- przygotowanie do zaliczenia końcowego (w formie egzaminu pisemnego) - 30 h
90 h : 30 h = 3 ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę
Aby uzyskać ocenę z przedmiotu należy spełnić poniższe kryteria:
- obecność na ćwiczeniach (dopuszczalne są 2 nieobecności bez usprawiedliwienia)
- przygotowanie do zajęć, w tym lektura literatury przedmiotu
- przygotowanie prezentacji oraz zaprezentowanie jej na zajęciach
- przygotowanie do zaliczenia końcowego (w formie egzaminu pisemnego)
ocena 5 - 91% i więcej
ocena 4,5 -86% - 90%
ocena 4 - 80% - 85%
ocena 3,5 - 70% - 79%
ocena 3 - 60% - 69%
ocena 2 - poniżej 60%
Literatura
Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2014), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, (wybrane fragmenty)
Masłyk-Musiał E., (1999), Społeczeństwo i organizacje. Socjologia organizacji i zarządzania, (wybrane fragmenty)
Kostera M. (red.) (2011), Organizacje w praktyce, rozdział II
Butkiewicz-Schodowska A. (2015), Kapitał ludzki we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwami, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 11.
Wieczorek-Szymańska A. (2010), Koncepcja kapitału ludzkiego w teorii ekonomii- przegląd wybranych podejść, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 17.
Wyrzykowska B. (2008), Pomiar kapitału ludzkiego w organizacji, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 66.
W cyklu 2021/22_L:
Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2014), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, (wybrane fragmenty) Masłyk-Musiał E., (1999), Społeczeństwo i organizacje. Socjologia organizacji i zarządzania, (wybrane fragmenty) Kostera M. (red.) (2011), Organizacje w praktyce, rozdział II Butkiewicz-Schodowska A. (2015), Kapitał ludzki we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwami, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 11. Wieczorek-Szymańska A. (2010), Koncepcja kapitału ludzkiego w teorii ekonomii- przegląd wybranych podejść, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 17. Wyrzykowska B. (2008), Pomiar kapitału ludzkiego w organizacji, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 66. |
W cyklu 2023/24_L:
1. Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2014), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, (wybrane fragmenty) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: