Seminarium licencjackie WSE-PS-SL
1. Wprowadzenie do seminarium. Zapoznanie z treścią Sylabusa.
2. Omówienie zasad współpracy oraz warunków zaliczenia.
3. Zapoznanie z wytycznymi dotyczącymi pisania prac licencjackich.
4. Zasady dotyczące wykorzystania i dokumentowania źródeł informacji zastosowanych w pracy: prawa autorskie, cytowania, odnośniki, przypisy.
5. Ustalenie tematów prac z uwzględnieniem obszaru zainteresowania studenta.
6. Konstrukcja, analiza i ocena planu pracy w kontekście zaproponowanego tematu.
7. Formatowanie Bibliografii w teście oraz konstrukcja zbiorcza.
8. Analiza i ocena planu pracy w odniesieniu do tematu.
9. Prezentacja oraz analiza poszczególnych Rozdziałów pracy.
10. Redakcja Zakończenia pracy.
11. Omówienie prac.
12. Weryfikacja naniesionych poprawek.
13. Ocena prac.
14. Podsumowanie wraz z omówieniem oraz uwagami dotyczącymi przedstawionych prac licencjackich.
15. Zaliczenie seminarium.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2025/26_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
PS1_W01
Zna podstawy badań naukowych systemu nauk, ich relacji, w szczególności
potrafi określić miejsce wobec charakteru nauk społecznych pracy
socjalnej oraz jej interdyscyplinarny charakter (wobec pedagogiki,
andragogiki, socjologii, psychologii).
PS1_W15
Zna podstawowe zasady ochrony własności, w tym również w
zakresie własności intelektualnej i prawa autorskiego (w kontekście
zadań studenta, jako twórcy tekstów, projektów, itp., w szczególności
w odniesieniu do środowiska nowych mediów.Zna konsekwencje złamania prawa autorskich.
PS1_U15
Przygotowuje prace pisemne i ustne w języku polskim (oraz
wybranym obcym)dotyczące problematyki społecznej, w
szczególności pomocy społecznej lub pracy socjalnej; ujmuje swoją
wypowiedź w sposób uwzględniający kontekst teoretyczny i
wykorzystuje zróżnicowane źródła. Pracę opiera na teoriach z zakresu pracy socjalnej.
PS1_K01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne
umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii. Potrafi powiązać teorie
PS1_K08
Potrafi doskonalić swój warsztat pracy pracownika socjalnego. Potrafi doskonalić warsztat dotyczący pisania pracy licencjackiej.
Opis ECTS:
udział w wykładach - 30 godzin
przygotowanie się do wykładów - 20 godzin
przygotowanie się do kolokwium - 20 godzin
konsultacje - 5 godzin
Kryteria oceniania
Ocena efektów kształcenia jest dokonywana w sposób ciągły na podstawie obecności (dopuszczalne 2 nieobecności) oraz uczestnictwa i aktywności na zajęciach - omówienia i dyskusji nad przedłożonym konspektem zawierającym pełną prezentację problematyki, a następnie nad fragmentami pracy licencjackiej.
Szczególnie ważna jest: terminowość oraz systematyczność tj. praca według indywidualnego harmonogramu, dbałość metodologiczna, korzystanie z różnorodnych źródeł w pracy licencjackiej, dbałość edytorska przygotowanej pracy licencjackiej.
Warunkiem zaliczenia seminarium jest terminowe oddanie całej pracy, spełniającej wymogi stawiane pracom licencjackim.
Literatura
Literatura obowiązkowa
1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, tłum. W. Betkiewicz, PWN, Warszawa 2004.
2.Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, tłum. E. Hornowska, Wydawnictwo Zysk i s-ka, Poznań 2001.
3. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996.
4. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2007.
5. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu, 2004
Literatura uzupełniająca:
1. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
2. Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, Warszawa: Difin, 2005
3. Ostrowski L., Sirojć Z., Michałków I., Przygotowanie pracy dyplomowej, Warszawa 2005.
4. Literatura adekwatna do tematu pracy licencjackiej
Uwagi
|
W cyklu 2025/26_Z:
Warunkiem zaliczenia semestru jest: |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: