Projekty badawcze w zakresie pracy socjalnej WSE-PS-PBwzPS
W trakcie zajęć omawiane są kolejne etapy realizacji projektu badawczego:
- wybór tematu projektu i jego uzasadnienie (2)
- zdefiniowanie problemu badawczego oraz celu planowanych badań (2)
- osadzenie problematyki badań w odpowiednim paradygmacie teoretycznym (2)
- sformułowanie hipotez badawczych (2)
- wybór metody badawczej (2)
- przeprowadzenie badań własnych (2)
- analiza merytoryczna zebranych danych w trakcie badań własnych (2)
- podsumowanie i omówienie projektów (1)
Omówienie każdego z etapów realizacji projektu badawczego wiążę się z przygotowaniem przez studentów na kolejne zajęcia poszczególnych etapów ich własnych projektów badawczych.
W cyklu 2022/23_L:
W trakcie zajęć omawiane są kolejne etapy realizacji projektu badawczego: - wybór tematu projektu i jego uzasadnienie (2) - zdefiniowanie problemu badawczego oraz celu planowanych badań (2) - osadzenie problematyki badań w odpowiednim paradygmacie teoretycznym (2) - sformułowanie hipotez badawczych (2) - wybór metody badawczej (2) - przeprowadzenie badań własnych (2) - analiza merytoryczna zebranych danych w trakcie badań własnych (2) - podsumowanie i omówienie projektów (1) Omówienie każdego z etapów realizacji projektu badawczego wiążę się z przygotowaniem przez studentów na kolejne zajęcia poszczególnych etapów ich własnych projektów badawczych. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: PUNKTY ECTS: 4
Aktywność studenta: Nakład pracy w godz.:
udział w zajęciach - 30h
konsultacje - 5h
przeprowadzenie badania terenowego - 30h
napisanie raportu z badań - 45h
SUMA GODZIN - 110 - 4 ECTS
| W cyklu 2022/23_L: PUNKTY ECTS: 4
Aktywność studenta: Nakład pracy w godz.:
udział w zajęciach - 30h
konsultacje - 5h
przeprowadzenie badania terenowego - 30h
napisanie raportu z badań - 45h
SUMA GODZIN - 110 - 4 ECTS
| W cyklu 2020/21_L: PUNKTY ECTS: 4
Aktywność studenta: Nakład pracy w godz.:
udział w zajęciach - 30h
konsultacje - 5h
przeprowadzenie badania terenowego - 30h
napisanie raportu z badań - 45h
SUMA GODZIN - 110 - 4 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza. Student:
- Ma podstawową wiedzę na temat ekonomicznych, politycznych,
społecznych i kulturowych uwarunkowań życia społecznego,
- Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pracy socjalnej, w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych;
- Zna metody diagnozowania i ewaluowania stosowane w pracy socjalnej;
Umiejętności. Student:
- Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowania i prowadzenie prostych badań; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazywać kierunki dalszych badań,
- Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu,
- Potrafi analizować treści różnego typu przekazu w tym przekazu medialnego i wykorzystywać go w działalności zawodowej,
- Potrafi wykorzystywać we współpracy z innymi i rozwijać własne umiejętności interpersonalne,
- Kooperuje oraz efektywnie współpracuje z innymi specjalistami,
celem skutecznego udzielania pomocy.
Kompetencje. Student:
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne
umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii,
- Ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.
PUNKTY ECTS: 4
Aktywność studenta: Nakład pracy w godz.:
udział w zajęciach - 30h
konsultacje - 5h
przeprowadzenie badania terenowego - 30h
napisanie raportu z badań - 45h
SUMA GODZIN - 110 - 4 ECTS
Kryteria oceniania
W zakresie wiedzy:
na dst – zna przynajmniej 50% podstawowej terminologii z zakresu badań społecznych, struktury procesu badawczego oraz posiada przynajmniej 50% wiedzy na temat ekonomicznych, politycznych, społecznych i kulturowych uwarunkowań życia społecznego
na db – zna przynajmniej 75% podstawowej terminologii z zakresu badań społecznych, struktury procesu badawczego oraz posiada przynajmniej 75% wiedzy na temat ekonomicznych, politycznych, społecznych i kulturowych uwarunkowań życia społecznego
na bdb – zna przynajmniej 90% podstawowej terminologii z zakresu badań społecznych, struktury procesu badawczego oraz posiada przynajmniej 90% wiedzy na temat ekonomicznych, politycznych, społecznych i kulturowych uwarunkowań życia społecznego
W zakresie umiejętności:
na dst - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w analizie przykładów badań oraz konstruowania i prowadzenie prostych badań; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazywać kierunki dalszych badań na poziomie przynajmniej 50%
na db - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w analizie przykładów badań oraz konstruowania i prowadzenie prostych badań; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazywać kierunki dalszych badań na poziomie przynajmniej 75%
na bdb - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w analizie przykładów badań oraz konstruowania i prowadzenie prostych badań; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazywać kierunki dalszych badań na poziomie przynajmniej 90%
W zakresie kompetencji:
na dst - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii na poziomie przynajmniej 50%
na db - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii na poziomie przynajmniej 75%na bdb - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii na poziomie przynajmniej 90%
Na zaliczenie zajęć składają się następujące elementy
- obecność na zajęciach;
- systematyczne przygotowywanie wg wytycznych podanych przez wykładowcę kolejnych etapów własnego projektu badawczego;
- oddanie całego raportu z badań składającego się z części teoretycznej oraz z części poświęconej analizie wyników z badań własnych.
Literatura
Literatura podstawowa:
Babbie E., 2003, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa
Nowak S., 2008, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa
Literatura uzupełniająca:
Silverman D., 2009, Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa: Nowak S., 2008, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa Literatura uzupełniająca: Silverman D., 2009, Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa: Nowak S., 2008, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa Literatura uzupełniająca: Silverman D., 2009, Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: