Ochrona własności intelektualnej WSE-PS-OWI
Ochrona własności intelektualnej (OWI) jest przedmiotem ogólnym, w którym ukazane są wzajemne zależności między naukami prawnymi a społeczeństwem w akcie twórczym, a następnie jego prawnej ochronie. Celem przedmiotu jest zwrócenie uwagi studentom na ochronę prawną rezultatów pracy twórczej w dziedzinie artystycznej, ale również naukowej. Poszczególne elementy ochrony własności intelektualnej wzajemnie się zazębiają, tworząc układ występujących współcześnie praw autorów, wynalazców, jak również i wykonawców.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: 1 ECTS = 30 godz. pracy studenta
+ czynny udział w konwersatorium - 15 godz.
+ przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego - 8 godz.
+ samodzielna analiza materiałów źródłowych - 5 godz.
+ konsultacje merytoryczne - 2 godz.
SUMA GODZIN: 30 = 1 ECTS, | W cyklu 2024/25_Z: 1 ECTS = 30 godz. pracy studenta
+ czynny udział w konwersatorium - 15 godz.
+ przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego - 10 godz.
+ samodzielna analiza materiałów źródłowych - 4 godz.
+ konsultacje merytoryczne - 1 godz.
SUMA GODZIN: 30 = 1 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty w zakresie wiedzy (W15):
Absolwent zna podstawowe zasady ochrony własności, w tym również w zakresie własności intelektualnej i prawa autorskiego (w kontekście zadań studenta, jako twórcy tekstów, projektów, itp., w szczególności w odniesieniu do środowiska nowych mediów.
Efekty w zakresie umiejętności (U08):
Absolwent prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz normami i regułami prawnymi stosując zasady etyki zawodowej pracownika socjalnego, w tym w szczególności: a/ udzielania pomocy wszystkim osobom znajdującym się w trudnej sytuacji i zwracającym się o pomoc, b/ respektowania praw tych osób do poszanowania ich godności osobistej, c/ działania jako rzecznik interesów osób zwracających się o pomoc, d/wzmacniania samodzielności osób korzystających z pomocy socjalnej i
przeciwdziałania uzależnieniu od niej.
Efekty w zakresie kompetencji społecznych (K01, K09):
Absolwent potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii oraz ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy (efekt W15):
Na ocenę bardzo dobrą (bdb):
Absolwent z dużym znawstwem wymienia podstawowe zasady ochrony własności, w tym również w zakresie własności intelektualnej i prawa autorskiego (w kontekście zadań studenta, jako twórcy tekstów, projektów, itp., w szczególności w odniesieniu do środowiska nowych mediów.
Na ocenę dobrą (db):
Absolwent rzeczowo, aczkolwiek bez własnego komentarza wymienia podstawowe zasady ochrony własności, w tym również w zakresie własności intelektualnej i prawa autorskiego (w kontekście zadań studenta, jako twórcy tekstów, projektów, itp., w szczególności w odniesieniu do środowiska nowych mediów.
Na ocenę dostateczną (dst):
Absolwent w sposób lapidarny i często ze wspomaganiem wymienia podstawowe zasady ochrony własności, w tym również w zakresie własności intelektualnej i prawa autorskiego (w kontekście zadań studenta, jako twórcy tekstów, projektów, itp., w szczególności w odniesieniu do środowiska nowych mediów.
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (efekt U08):
Na ocenę bardzo dobrą (bdb):
Absolwent prawidłowo i twórczo posługuje się systemami normatywnymi oraz normami i regułami prawnymi stosując zasady etyki zawodowej pracownika socjalnego, w tym w szczególności: a/ udzielania pomocy wszystkim osobom znajdującym się w trudnej sytuacji i zwracającym się o pomoc, b/ respektowania praw tych osób do poszanowania ich godności osobistej, c/ działania jako rzecznik interesów osób zwracających się o pomoc, d/wzmacniania samodzielności osób korzystających z pomocy socjalnej i
przeciwdziałania uzależnieniu od niej.
Na ocenę dobrą (db):
Absolwent w stopniu funkcjonalnym posługuje się systemami normatywnymi oraz normami i regułami prawnymi stosując zasady etyki zawodowej pracownika socjalnego, w tym w szczególności: a/ udzielania pomocy wszystkim osobom znajdującym się w trudnej sytuacji i zwracającym się o pomoc, b/ respektowania praw tych osób do poszanowania ich godności osobistej, c/ działania jako rzecznik interesów osób zwracających się o pomoc, d/wzmacniania samodzielności osób korzystających z pomocy socjalnej i przeciwdziałania uzależnieniu od niej.
Na ocenę dostateczną (dst):
Absolwent w stopniu lapidarnym oraz ze wspomaganiem posługuje się systemami normatywnymi oraz normami i regułami prawnymi stosując zasady etyki zawodowej pracownika socjalnego, w tym w szczególności: a/ udzielania pomocy wszystkim osobom znajdującym się w trudnej sytuacji i zwracającym się o pomoc, b/ respektowania praw tych osób do poszanowania ich godności osobistej, c/ działania jako rzecznik interesów osób zwracających się o pomoc, d/wzmacniania samodzielności osób korzystających z pomocy socjalnej i przeciwdziałania uzależnieniu od niej.
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (efekty: K01, K09):
Na ocenę bardzo dobrą (bdb):
Absolwent twórczo potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii oraz wyraża zdecydowane przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.
Na ocenę dobrą (db):
Absolwent potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii oraz umiarkowanie wyraża się o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.
Na ocenę dostateczną (dst):
Absolwent potrafi jedynie ze wspomaganiem zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł nowoczesnych technologii oraz zdarza mu się zachowywać w sposób nieprofesjonalny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: