Seminarium licencjackie WSE-PO-SL
Uczestnicy pod kierunkiem promotora wybierają temat, budują strukturę pracy (spis treści), precyzują pytania i hipotezę/tezy, dobierają metody i narzędzia badawcze, systematycznie oddają rozdziały i elementy aparatu naukowego (przypisy, bibliografia, tabele/wykresy/ryciny). Integralną częścią kursu są: praca z bazami naukowymi, standardy cytowania i prawa autorskie, a także redakcja i korekta warsztatowa.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2025/26_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: 1 punkt ECTS - przygotowanie tematu oraz struktury pracy
1 punkt ECTS - regularny udział w seminarium licencjackim
2 punkty ECTS - przygotowanie pierwszego rozdziału pracy dyplomowej | W cyklu 2024/25_Z: 1 punkt ECTS - przygotowanie tematu oraz struktury pracy
1 punkt ECTS - regularny udział w seminarium licencjackim
2 punkty ECTS - przygotowanie pierwszego rozdziału pracy dyplomowej | W cyklu 2025/26_Z: Udział w kontakcie z prowadzącym:
1. Udział w zajęciach: 30 h
2. Udział w konsultacjach : 2 h.
Razem praca w kontakcie: 32h
Praca własna Studenta
3. Przygotowanie do zajęć: analiza i opracowanie zalecanej literatury: 20 h
4. Praca na platformie Moodle: 10 h
5. przygotowanie pierwszego i drugiego rozdziału (wraz ze Wstępem i bibliografią wstępną oraz bieżącą korektą pracy): 58 h
Razem praca własna: 88 h
Podsumowanie: łączny nakład pracy: 120 h (120 h / 4 ECTS). | W cyklu 2022/23_Z: 4 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
Wiedza:
– zna metody, techniki i narzędzia badawcze w naukach o polityce i administracji (P1_W09)
– zna normy etyczne i prawne (prawo autorskie, własność intelektualna) (P1_W11)
Umiejętności:
– potrafi pozyskiwać dane oraz interpretować zjawiska polityczne w szerokich kontekstach (P1_U02)
– potrafi planować i realizować zadania badawcze, organizować pracę własną i zespołu (P1_U10)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura (obowiązkowa)
R. Zenderowski, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej.
T. S. Mullaney, C. Rea, Rozpoczynanie badań. Jak wybrać ciekawy temat badawczy.
R. Bäcker i in., Metodologia badań politologicznych.
Literatura uzupełniająca
Wybrane artykuły z czasopism z listy ministerialnej (dobór do tematu); podręczniki stylu/redakcji; bazy: Scopus, Web of Science, EBSCO, JSTOR, Google Scholar; zasoby sejmowe i UE.
|
W cyklu 2023/24_Z:
R. Zenderowski - Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowe T. S. Mullaney, C. Rea - Rozpoczynanie badań. Jak wybrać ciekawy temat badawczy R. Bäcker, L. Czechowska, G. Gadomska, J. Gajda, K. Gawron-Tabor, M. Giedz, D. Kasprowicz, M. Mateja, B. Płotka, J. Rak, A. Seklecka, W. Szewczak, M. Wincławska, J. Wojciechowska - Metodologia badań politologicznych |
W cyklu 2024/25_Z:
R. Zenderowski - Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowe T. S. Mullaney, C. Rea - Rozpoczynanie badań. Jak wybrać ciekawy temat badawczy R. Bäcker, L. Czechowska, G. Gadomska, J. Gajda, K. Gawron-Tabor, M. Giedz, D. Kasprowicz, M. Mateja, B. Płotka, J. Rak, A. Seklecka, W. Szewczak, M. Wincławska, J. Wojciechowska - Metodologia badań politologicznych |
W cyklu 2025/26_Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
|
W cyklu 2023/24_Z:
Obecność obowiązkowa (będzie sprawdzana lista obecności). Dopuszcza się możliwość 2 nieobecności w semestrze. Przekroczenie tego limitu oznacza brak możliwości zaliczenia seminarium. Nie oddanie fragmentów pracy lub przesłanie jej po terminie oznacza niezaliczenie seminarium. Zajęcia mają charakter stacjonarny z możliwością realizacji części materiału w sposób zdalny lub asynchroniczny. |
W cyklu 2024/25_Z:
Obecność obowiązkowa (będzie sprawdzana lista obecności). Dopuszcza się możliwość 2 nieobecności w semestrze. Przekroczenie tego limitu oznacza brak możliwości zaliczenia seminarium. Nie oddanie fragmentów pracy lub przesłanie jej po terminie oznacza niezaliczenie seminarium. Zajęcia mają charakter stacjonarny z możliwością realizacji części materiału w sposób zdalny lub asynchroniczny. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: