Marketing polityczny WSE-PO-MP
Zakres tematyczny:
1. Istota i definicja marketingu politycznego
2. Geneza i ewolucja marketingu politycznego
3. Planowanie strategiczne w marketingu politycznym
4. Diagnoza i analiza rynku politycznego
5. Badanie elektoratu
6. Badania ilościowe w kampanii wyborczej
7. Badania jakościowe w kampanii wyborczej
8. Strategia produktu i pozycjonowanie oferty politycznej
9. Wizerunek polityczny
10. Reklama i promocja polityczna
11. Komunikacja niewerbalna i autoprezentacja
12. Marketing bezpośredni i komunikacja masowa
13. Zarządzanie informacją w social media
14. Zarządzanie kryzysem w polityce
15. Prezentacja i ewaluacja działań marketingowych
Metody dydaktyczne
Zajęcia będą prowadzone metodą wykładu konwersatoryjnego z elementami wykładu informacyjnego, a zaliczenie metodą debaty politycznej.
Ćwiczenia (w ramach wykładu): metoda projektu zakończona wizualną prezentacją oraz subiektywnym komentarzem ze strony studentów. Studenci analizują kandydatów zwycięskich w wyborach prezydenckich za granicą, wykorzystując rzeczywiste źródła informacji. W trakcie zajęć wykorzystywana jest analiza porównawcza kampanii wyborczych oraz analiza przypadków (case study).
Inne metody: Dyskusja, praca z multimediami, prace zadawane do domu, debata polityczna.
Kryteria oceny końcowej
Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny są: obecność na zajęciach, merytoryczny udział w dyskusjach, zaangażowanie w pracę nad projektem, przedstawienie wyników pracy nad projektem, udział w debacie politycznej końcowej.
Składowa oceny Procentowa część oceny końcowej
Praca w zespołach projektowych nad debatą polityczną 40%
Aktywna obecność i udział w dyskusjach 25%
Prezentacja prezentacji z analizą kampanii prezydenckich kandydatów zagranicznych i umiejętność skomentowania ich 20%
Debata wyborcza końcowa 15%
Kryteria uzyskania oceny
5 (Bardzo dobry):
Student głęboko rozumie i bezbłędnie stosuje terminologię marketingową w kontekście politycznym. Potrafi opracować i zaprezentować kompletną i innowacyjną strategię marketingową lub plan badawczy dla podmiotu politycznego, prawidłowo dobierając narzędzia (U2). Aktywnie uczestniczy w pracach zespołowych, wykazuje przedsiębiorczość (K1, K3) i potrafi krytycznie analizować dane.
4 (dobry):
Student rozumie i stosuje terminologię marketingową w kontekście politycznym. Potrafi opracować i zaprezentować strategię marketingową dla prezydenta, prawidłowo dobierając narzędzia (U2). Uczestniczy w pracach zespołowych, wykazuje przedsiębiorczość (K1, K3) i potrafi analizować dane.
3 (dostateczny):
Student w części rozumie i niemal prawidłowo stosuje terminologię marketingową w kontekście politycznym. Potrafi wystarczająco opracować i zaprezentować strategię marketingową dla prezydenta, dobierając w części prawidłowo narzędzia (U2). Uczestniczy w pracach zespołowych (K1, K3) i potrafi analizować dane.
|
W cyklu 2023/24_Z:
1. Komunikacja cyfrowa i zasady higieny cyfrowej |
W cyklu 2024/25_Z:
1. Komunikacja cyfrowa i zasady higieny cyfrowej |
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2025/26_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Wiedza:
EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego
EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie
Umiejętności:
EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych
EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu
EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.
Kompetencje społeczne:
EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej
EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe | W cyklu 2024/25_Z: Wiedza:
EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego
EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie
Umiejętności:
EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych
EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu
EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.
Kompetencje społeczne:
EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej
EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe | W cyklu 2025/26_Z: Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny są:
- obecność na zajęciach,
- merytoryczny udział w dyskusjach,
- zaangażowanie w pracę nad projektem przez 8 tygodni, przedstawienie wyników pracy nad projektem i ewaluacja tej pracy innych grup.
- udział w debacie politycznej.
Składowa oceny Procentowa część oceny końcowej
Praca w zespołach projektowych 40%
Aktywna obecność i udział w dyskusjach 25%
Prezentacja projektu i umiejętność skomentowania danych 20%
Udział w debacie politycznej 15%
30 godzin udziału w zajęciach
30 godzin przygotowania prac domowych i przygotowania do debaty
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego
EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie
Umiejętności:
EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych
EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu
EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.
Kompetencje społeczne:
EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej
EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe
Literatura
|
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa |
Uwagi
|
W cyklu 2023/24_Z:
Student ma prawo do 2 nieobecności. |
W cyklu 2024/25_Z:
Student ma prawo do 2 nieobecności. |
W cyklu 2025/26_Z:
Student ma prawo do 2 nieobecności. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: