Społeczna odpowiedzialność biznesu WSE-EKN-WHum2
1. Wprowadzenie do CSR/ESG
2. Trzy wymiary CSR/ESG: środowiskowy
3. Trzy wymiary CSR/ESG: społeczny
4. Trzy wymiary CSR/ESG: etyka w organizacji
5. Wybrane standardy CSR/ESG
|
W cyklu 2025/26_L:
1. Introduction to CSR/ESG |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student wie jaką dziedziną wiedzy jest humanistyka, jak kształtowały się idee humanistyczne na przestrzeni wieków, zna podstawowe nurty i rozumie ich idee humanistyczne. Zna i potrafi wymienić najważniejszych myślicieli i filozofów omawianych na zajęciach.
Umiejętności: student potrafi zrozumieć i wyjaśnić podstawowe przedstawione na zajęciach definicje humanistyki, filozofii, metafizyki i ontologii, potrafi omówić kluczowe problemy, które poruszają nauki humanistyczne (prawda, poznanie, etyka, Bóg, wolność, moralność, polityka, ekonomia). Słucha ze zrozumieniem ustnych prezentacji tematów zajęć, idei i argumentów dotyczących humanistyki jako nauki i stanowiących ją głównych tematów. Potrafi uzasadnić i znaleźć argumenty na rzecz znazcenia i wagi humanistyki we współczesnej kulturze i związanej z nią egzystencjalnej refleksji nad światem.
Kompetencje: znajomość podstawowej wiedzy na temat tego czym jest filozofia jako nauka i jaką zajmuje się problematyką. Student ma zdolność racjonalnej argumentacji na rzecz zajmowania się filozofią i jej konkretnych zastosowań zarówno w sytuacjach egzystencjalnych jak i rozwiązywaniu problemów społecznych.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa z przedmiotu jest wypadkową oceny z prezentacji (70%) i aktywnego udziału w zajęciach (30%)
Aktywność studenta jest oceniana po każdych zajęciach poprzez przyznawanie punktu za aktywny udziału w dyskusji, w pracy nad studiami przypadku i eksperymentami myślowymi. Na koniec semestru liczba punktów jest sumowana. Studenci z najwyższą liczbą punktów dostają najwyższe oceny za aktywność.
Nieobecności nie są brane pod uwagę przy ocenie końcowej, niemniej każda nieobecność na zajęciach zmniejsza szanse na dostanie punktu za aktywność.
Prezentacja:
Przygotowanie prezentacji multimedialnej w formacie .pptx na temat raportu CSR/ESG z wybranej organizacji (biznesowej czy społecznej). Student jest oceniany za rzetelne przedstawienie tematu (40%) oraz za krytyczną analizę oraz ocenę zagadnienia w oparciu o matryce przekazaną w formie mailowej na początku semestru (60%).
Literatura
Obligatory reading:
1. Dzwonkowska D., CSR a reputacja firmy, https://kompendiumweiz.lazarski.pl/csr-a-reputacja-firmy/
2. Dzwonkowska D., Wprowadzenie do etyki środowiskowej, Warszawa 2022 – wybrane rozdziały (książka wydana w wolnym dostępie).
Aditional literature:
1. European Comission, 2022. Directive (EU) 2022/2464 of the European Parliament and of the Council of 14 December 2022 amending Regulation (EU) No 537/2014, Directive 2004/109/EC, Directive 2006/43/EC and Directive 2013/34/EU, as regards corporate sustainability reporting (Text with EEA relevance), viewed 20 June 2025,
2. European Parliament, n.d., Public policy for corporate social responsibility, viewed 20 June 2025,
3. OECD, n.d., OECD Guidelines for Multinational Enterprises on Responsible Business Conduct, viewed 20 June 2025,
|
W cyklu 2025/26_L:
Obligatory reading: Aditional literature: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: