Technologie informacyjno-komunikacyjne WSE-EKN-TIK
1) podstawy technik komputerowych 1h
2) przetwarzanie tekstu 4h
3) arkusze kalkulacyjne 4 h
4) bazy danych 1h
5) grafika prezentacyjna 2h
6) pozyskiwanie i przetwarzanie informacji 2h
7) multimedia 1h
8) technologie zdalnego nauczania 1h
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
EK1_U07
Potrafi poprawnie edytować teksty.
Potrafi dokonywać obliczeń za pomocą modułu arkusz kalkulacyjny.
Potrafi przygotować prezentację multimedialną.
Potrafi posługiwać się narzędziami do publikowania treści i platformą zdalnego nauczania.
EK1_K05
Szanuje prawa autorskie i przestrzega właściwych zasad etycznych w pracy zespołowej.
Kreatywność w wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi multimedialnych.
Jest komunikatywny w zakresie przygotowywania i redagowania dokumentacji dla określonych zadań i celów.
Rozumie potrzebę nieustannego uczenia się.
Całkowity nakład pracy studenta:
16 godz. - laboratoria
25 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć,
19 godz. - studiowanie literatury, przeglądanie portali instruktarzowych
6 godz. - udział w konsultacjach
9 godz. - przygotowanie do zaliczenia
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę, Kryteria oceny końcowej
60% praca zaliczeniowa
20% praca na zajęciach
10% aktywność na zajęciach
Kryteria oceniania
2– student nie zapoznał się z programem nauczania, nie wyraża znajomości podstawowych pojęć z zakresu technologii
informacyjnych oraz nie brał udziału w zajęciach oraz aktywnościach
3 – student w podstawowym stopniu zapoznał się z programem nauczania, wykonał minimalny zakres zadań koniecznych
do poznania podstaw z zakresu technologii informacyjnych oraz brał udział w zajęciach bez wykazywania dodatkowych
aktywności
4 – student w stopniu wysokim zapoznał się z programem nauczania, umie sam wyszukiwać informacji potrzebnych do
rozwiązania zadań, zna pojęcia podstawowe z zakresu technologii oraz potrafi wyszukać informacji o pojęciach
wykraczających poza ramy podstawowe, brał udział w zajęciach, wykazując się dodatkową aktywnością
5 – student w stopniu bardzo wysokim zapoznał się z programem nauczania, wyszukując dodatkowe informacje poza
programem nauczania, student opanował pojęcia podstawowe oraz dodatkowe z zakresu przedmiotu, zna i umie
rozwiązywać zadania problemowe z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, brał udział w zajęciach, będą
aktywnym słuchaczem i mówcą, wykonując dodatkowe aktywności.
Literatura
Literatura podstawowa
K. Przeździecki, W. Sikorski, W. Treichel; Technologie informacyjne dla Studentów; Witkom; 2017 rok
J. Levy; Stategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty rynkowe, które spotykają się z uznaniem rynku?; Helion; 2017 rok
J. Lambert, F. Curtis; Microsoft Office 2019. Krok po kroku, APN Promise, 2019 rok
Informatyka dla ekonomistów. Przykłady i ćwiczenia wyd.2
Stefańczyk M., Mejsner E., Kwiatkowski T., Jaskuła T., Informatyka dla ekonomistów – przykłady i ćwiczenia, UMCS, Lublin 2009.
Literatura uzupełniająca
Word 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne. Kowalczyk Grzegorz, Wydawnictwo Helion
Excel 2019. Ćwiczenia praktyczne, Krzysztof Masłowski, Wydawnictwo Helion
ABC PowerPoint 2016 PL, Tomaszewska Aleksandra, Wydawnictwo Helion
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: