Technologie informacyjno-komunikacyjne WSE-EKN-TIK
1) podstawy technik komputerowych 1h
2) przetwarzanie tekstu 4h
3) arkusze kalkulacyjne 4 h
4) bazy danych 1h
5) grafika prezentacyjna 2h
6) pozyskiwanie i przetwarzanie informacji 2h
7) multimedia 1h
8) technologie zdalnego nauczania 1h
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
EK1_U07
Potrafi poprawnie edytować teksty.
Potrafi dokonywać obliczeń za pomocą modułu arkusz kalkulacyjny.
Potrafi przygotować prezentację multimedialną.
Potrafi posługiwać się narzędziami do publikowania treści i platformą zdalnego nauczania.
EK1_K05
Szanuje prawa autorskie i przestrzega właściwych zasad etycznych w pracy zespołowej.
Kreatywność w wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi multimedialnych.
Jest komunikatywny w zakresie przygotowywania i redagowania dokumentacji dla określonych zadań i celów.
Rozumie potrzebę nieustannego uczenia się.
Całkowity nakład pracy studenta:
16 godz. - laboratoria
25 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć,
19 godz. - studiowanie literatury, przeglądanie portali instruktarzowych
6 godz. - udział w konsultacjach
9 godz. - przygotowanie do zaliczenia
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę, Kryteria oceny końcowej
60% praca zaliczeniowa
20% praca na zajęciach
10% aktywność na zajęciach
Kryteria oceniania
2– student nie zapoznał się z programem nauczania, nie wyraża znajomości podstawowych pojęć z zakresu technologii
informacyjnych oraz nie brał udziału w zajęciach oraz aktywnościach
3 – student w podstawowym stopniu zapoznał się z programem nauczania, wykonał minimalny zakres zadań koniecznych
do poznania podstaw z zakresu technologii informacyjnych oraz brał udział w zajęciach bez wykazywania dodatkowych
aktywności
4 – student w stopniu wysokim zapoznał się z programem nauczania, umie sam wyszukiwać informacji potrzebnych do
rozwiązania zadań, zna pojęcia podstawowe z zakresu technologii oraz potrafi wyszukać informacji o pojęciach
wykraczających poza ramy podstawowe, brał udział w zajęciach, wykazując się dodatkową aktywnością
5 – student w stopniu bardzo wysokim zapoznał się z programem nauczania, wyszukując dodatkowe informacje poza
programem nauczania, student opanował pojęcia podstawowe oraz dodatkowe z zakresu przedmiotu, zna i umie
rozwiązywać zadania problemowe z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, brał udział w zajęciach, będą
aktywnym słuchaczem i mówcą, wykonując dodatkowe aktywności.
Literatura
Literatura podstawowa
K. Przeździecki, W. Sikorski, W. Treichel; Technologie informacyjne dla Studentów; Witkom; 2017 rok
J. Levy; Stategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty rynkowe, które spotykają się z uznaniem rynku?; Helion; 2017 rok
J. Lambert, F. Curtis; Microsoft Office 2019. Krok po kroku, APN Promise, 2019 rok
Informatyka dla ekonomistów. Przykłady i ćwiczenia wyd.2
Stefańczyk M., Mejsner E., Kwiatkowski T., Jaskuła T., Informatyka dla ekonomistów – przykłady i ćwiczenia, UMCS, Lublin 2009.
Literatura uzupełniająca
Word 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne. Kowalczyk Grzegorz, Wydawnictwo Helion
Excel 2019. Ćwiczenia praktyczne, Krzysztof Masłowski, Wydawnictwo Helion
ABC PowerPoint 2016 PL, Tomaszewska Aleksandra, Wydawnictwo Helion
W cyklu 2020/21_Z:
K. Przeździecki, W. Sikorski, W. Treichel; Technologie informacyjne dla Studentów; Witkom; 2017 rok Dodatkowe publikacje internetowe z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych zostaną |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: