Zarządzanie zmianą WSE-EK-ZZ
Innowacje jako wynik ciągu działań zaprojektowanych z myślą o uzyskaniu określonego efektu
Postawowe rodzaje efektów działań proinnowacyjnych
Innowacje produktowe i procesowe
Rola przedsiębiorcy we wdrażaniu innowacji w organizacji
Innowacje a przdsiębiorczość
Przedsiębiorczość wewnętrzna
Powstawanie innowacji
Innowacyjność i przedsiębiorczość
Organizacja biurokratyczna a przedsiębiorcza
Krzywa s
Problematyka wdrażania zmian w organizacji według Taylora
Systemy zarządzania
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Opis ects:
udział w zajęciach: 30 godz. (1ects) przygotowanie do zajęć: 25 godz. (1ects) przygotowanie do egzaminu: 30 godz. (1 ects) suma: 85 godz. (3 ects)
Kryteria oceniania
Metody oceny:
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę, w formie testu sprawdzającego uzyskaną wiedzę, zdolności poprawnego rozumowania i umiejętności praktycznego zastosowania zdobytych wiadomości oraz wykazaniem się przez studenta umiejętnością przygotowania i wygłoszenia prezentacji
Literatura
1. Maria Romanowska: Zarządzanie strategiczne firmą, Warszawa 1996 (CIM)
2. Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 2000 (PWE)
3. Krzysztof Obłój: Strategia organizacji, Warszawa 1999 (PWE)
4. Józef Penc: Strategiczny system zarządzania, Warszawa 2001 (Placet)
5. Rafał Krupski (red.): Zarządzanie strategiczne, Koncepcje, metody, Wrocław 1999 (AE)
6. W. Bień, B. Dobiegała-Korona,…: Skuteczne strategie, Warszawa 1997 (CIM)
7. Adam Stabryła: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Warszawa-Karków 2002 (PWN)
8. Michael E. Porter: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji, Warszawa 1999 (PWE)
9. Doskonalenie strategii, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion 2006
10. Zdzisław Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
11. Jerzy Rokita, Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005
12. Bogdan Gliński, Bolesław Kuc, Hanna Fołtyn, Menedżeryzm, strategie, zarządzanie, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2000
13. Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Piotr Banaszyk, Hubert Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: