Zamówienia publiczne WSE-EK-ZPubl
ZAJĘCIA I (ORGANIZACYJNE):
Przedstawienie się, omówienie zainteresowań naukowych i doświadczeń akademickich.
Omówienie sylabusu, w tym głównych treści programowych przedmiotu, efektów uczenia się, literatury przedmiotu i formy zaliczenia.
Miejsce przedmiotu w programie studiów i jego znaczenie dla przyszłej kariery studentów.
Możliwości konsultacji poza zajęciami: kontakt mailowy, dyżury dydaktyczne.
ZAJĘCIA II:
PODSTAWOWE POJĘCIA (zamówienia publiczne, zamawiający, wykonawca, postępowanie o udzielenie zamówienia, najkorzystniejsza oferta, cena).
ZAJĘCIA III:
USTALENIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA (szacunkowa wartość zamówienia, sposoby ustalania wartości zamówienia, zasady ustalania wartości zamówienia).
ZAJĘCIA IV:
PODZIAŁ ZAMÓWIEŃ ZE WZGLĘDU NA WARTOŚĆ (zamówienia podprogowe, zamówienia powyżej progu bagatelności).
ZAMÓWIENIA TEGO SAMEGO RODZAJU (tożsamość przedmiotowa, czasowa i podmiotowa).
ZAJĘCIA V:
OGÓLNE ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ (zasada zachowania uczciwej konkurencji, zasada równego traktowania wykonawców, zasada przejrzystości postępowania, zasada bezstronności i obiektywizmu, zasada legalizmu działań zamawiającego).
ZAJĘCIA VI:
PODSTAWOWE KWESTIE DOTYCZĄCE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (podmiot przygotowujący i przeprowadzający postępowanie, czynności dokonywane w ramach przygotowania postępowania, czynności dokonywane w ramach przeprowadzania postępowania).
ZAJĘCIA VII:
TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, zapytanie o cenę, partnerstwo innowacyjne, licytacja elektroniczna).
ZAJĘCIA VIII:
ZASADY DOPUSZCZANIA WYKONAWCÓW DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (podstawy wykluczenia z postępowania, warunki udziału w postępowaniu).
ZAJĘCIA IX:
OPRACOWANIE DOKUMENTÓW (opis przedmiotu zamówienia, specyfikacja istotnych warunków zamówienia).
PUBLIKACJA OGŁOSZEŃ (Biuletyn Zamówień Publicznych, Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej).
ZAJĘCIA X:
KRYTERIA OCENY OFERT.
ZAJĘCIA XI:
KOMISJA PRZETARGOWA.
ZAJĘCIA XII:
RODZAJE UMÓW W SPRAWACH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH NAJCZĘŚCIEJ ZAWIERANYCH W PRAKTYCE.
ZAJĘCIA XIII:
SOLIDARNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYKONAWCÓW.
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY (formy zabezpieczenia, wysokość zabezpieczenia, zwrot zabezpieczenia).
ZAJĘCIA XIV:
ORGANY WSPÓŁTWORZĄCE INFRASTRUKTURĘ INSTYTUCJONALNĄ SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W POLSCE (Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Rada Zamówień Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza).
ZAJĘCIA XV:
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ (odwołanie, skarga).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2022/23_L: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ:
U1. Student potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę, rozwiązując problemy związane z różnymi aspektami zamówień publicznych oraz wysuwając propozycje rozwiązań określonych problemów.
K1. Student posiada umiejętność przedstawienia, w formie wystąpienia ustnego z ewentualnym wykorzystaniem środków audiowizualnych, określonego zagadnienia mieszczącego się w tematyce zamówień publicznych, akcentując w nim społeczno-ekonomiczne implikacje rozwiązań stosowanych w tym obszarze, a także potrafi współdziałać z innymi studentami w ramach pracy zespołowej w celu przygotowania wystąpienia.
OPIS NAKŁADU PRACY STUDENTA:
– uczestnictwo w zajęciach: 30h (1 pkt. ECTS),
– studiowanie literatury: 10h (0,4 pkt. ECTS),
– przygotowanie prezentacji: 20h (0,8 pkt. ECTS),
– przygotowanie projektu: 20h (0,8 pkt. ECTS).
Łącznie: 80h (3 pkt. ECTS).
Kryteria oceniania
KRYTERIA OCENIANIA W ODNIESIENIU DO POSZCZEGÓLNYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
Ad U1:
– na ocenę dostateczną (3) student potrafi określić wartość zamówienia i zidentyfikować zamówienia tego samego rodzaju;
– na ocenę dobrą (4) student potrafi określić wartość zamówienia, zidentyfikować zamówienia tego samego rodzaju i wskazać odpowiedni dla danego przypadku tryb udzielenia zamówienia;
– na ocenę bardzo dobrą (5) student potrafi określić wartość zamówienia, zidentyfikować zamówienia tego samego rodzaju i wskazać odpowiedni dla danego przypadku tryb udzielenia zamówienia, a także przekonująco uzasadnić zaproponowane przez siebie rozwiązania.
Ad K1:
– na ocenę dostateczną (3) student wraz pozostałymi studentami będącymi członkami danego zespołu przedstawia na forum grupy określone zagadnienie mieszczące się w tematyce zamówień publicznych, ograniczając się do ogólnego omówienia rozwiązań stosowanych w tym obszarze i ich głównych implikacji praktycznych;
– na ocenę dobrą (4) student wraz pozostałymi studentami będącymi członkami danego zespołu przedstawia na forum grupy określone zagadnienie mieszczące się w tematyce zamówień publicznych, omawiając szczegółowo rozwiązania stosowane w tym obszarze oraz ich bezpośrednie implikacje praktyczne;
– na ocenę bardzo dobrą (5) student wraz pozostałymi studentami będącymi członkami danego zespołu przedstawia na forum grupy określone zagadnienie mieszczące się w tematyce zamówień publicznych, omawiając szczegółowo rozwiązania stosowane w tym obszarze oraz ich bezpośrednie implikacje praktyczne, a także pośrednie skutki społeczno-gospodarcze.
WERYFIKACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
1) opracowanie przez zespół liczący nie więcej niż trzech studentów trwającej ok. 30 min. prezentacji na temat wybranego (z puli udostępnionej przez prowadzącego) zagadnienia z obszaru zamówień publicznych i przedstawienie jej na forum grupy – maksymalnie 50 pkt.;
2) opracowanie przez studenta projektu (case study zamówienia publicznego) i przedstawienie tego projektu na forum grupy (ok. 30 min.) – maksymalnie 50 pkt.
UWAGA: Ocenie będą podlegały wyłącznie prezentacje i projekty złożone w Moodle.
Liczba punktów – Ocena
0–60 – ndst. (2)
61–68 – dost. (3)
69–76 – dost. plus (3+)
77–84 – db. (4)
85–92 – db. plus (4+)
93–100 – bdb. (5)
OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH: obowiązkowa. Dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności.
Nieusprawiedliwioną nieobecność można "odrobić", przystępując do odpowiedzi ustnej z materiału, który był omawiany na opuszczonych zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA:
1. Bełdowska K., Prawo zamówień publicznych w pigułce. Wiedza i Praktyka, Warszawa 2022.
2. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843, ze zm.).
3. Jaworska M. (red.), Prawo zamówień publicznych. Komentarz. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2021.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Nowicki J.E., Kołecki M., Prawo zamówień publicznych. Komentarz. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2019.
2. Smerd A., Zamówienia publiczne poniżej 30.000 euro. Wskazówki, wzorcowe regulaminy, praktyczne porady. Wiedza i Praktyka, Warszawa 2018.
W cyklu 2021/22_L:
Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r.) Nowicki J.E., Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Wolters Kluwer Polska, Warszawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz, red. M. Jaworska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa Smerd A., Zamówienia publiczne poniżej 30.000 euro. Wskazówki, wzorcowe regulaminy, praktyczne porady, Wiedza i Praktyka sp. z o.o., Warszawa Olszowska H., Przewodnik po zamówieniach publicznych, PRESSCOM Sp. z o.o., Wrocław Olszewska J., Rokicki J., Zamówienia publiczne. Zarządzanie organizacją, ludźmi i problemami, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa "Zamówienia Pubiczne Doradca" UWAGA: zaleca się korzystanie z najnowszych wydań |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Ocena prezentacji (do 50 punktów), aktywności na zajęciach (w sumie do 30 punktów), przygotowanej SIWZ (do 20 punktów). Każda nieobecność na zajęciach: - 15 punktów (z możliwością jej zaliczenia w formie pisemnej lub ustnej) |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: