Zamówienia publiczne WSE-EK-ZPubl
ZAJĘCIA I (ORGANIZACYJNE):
Przedstawienie się, omówienie zainteresowań naukowych i doświadczeń akademickich.
Omówienie sylabusu, w tym głównych treści programowych przedmiotu, efektów uczenia się, literatury przedmiotu i formy zaliczenia.
Miejsce przedmiotu w programie studiów i jego znaczenie dla przyszłej kariery studentów.
Możliwości konsultacji poza zajęciami: kontakt mailowy, dyżury dydaktyczne.
ZAJĘCIA II:
PODSTAWOWE POJĘCIA (zamówienia publiczne, zamawiający, wykonawca, postępowanie o udzielenie zamówienia, najkorzystniejsza oferta, cena).
ZAJĘCIA III:
USTALENIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA (szacunkowa wartość zamówienia, sposoby ustalania wartości zamówienia, zasady ustalania wartości zamówienia).
ZAJĘCIA IV:
PODZIAŁ ZAMÓWIEŃ ZE WZGLĘDU NA WARTOŚĆ (zamówienia podprogowe, zamówienia powyżej progu bagatelności).
ZAMÓWIENIA TEGO SAMEGO RODZAJU (tożsamość przedmiotowa, czasowa i podmiotowa).
ZAJĘCIA V:
OGÓLNE ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ (zasada zachowania uczciwej konkurencji, zasada równego traktowania wykonawców, zasada przejrzystości postępowania, zasada bezstronności i obiektywizmu, zasada legalizmu działań zamawiającego).
ZAJĘCIA VI:
PODSTAWOWE KWESTIE DOTYCZĄCE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (podmiot przygotowujący i przeprowadzający postępowanie, czynności dokonywane w ramach przygotowania postępowania, czynności dokonywane w ramach przeprowadzania postępowania).
ZAJĘCIA VII:
TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z wolnej ręki, zapytanie o cenę, partnerstwo innowacyjne, licytacja elektroniczna).
ZAJĘCIA VIII:
ZASADY DOPUSZCZANIA WYKONAWCÓW DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (podstawy wykluczenia z postępowania, warunki udziału w postępowaniu).
ZAJĘCIA IX:
OPRACOWANIE DOKUMENTÓW (opis przedmiotu zamówienia, specyfikacja istotnych warunków zamówienia).
PUBLIKACJA OGŁOSZEŃ (Biuletyn Zamówień Publicznych, Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej).
ZAJĘCIA X:
KRYTERIA OCENY OFERT.
ZAJĘCIA XI:
KOMISJA PRZETARGOWA.
ZAJĘCIA XII:
RODZAJE UMÓW W SPRAWACH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH NAJCZĘŚCIEJ ZAWIERANYCH W PRAKTYCE.
ZAJĘCIA XIII:
SOLIDARNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYKONAWCÓW.
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY (formy zabezpieczenia, wysokość zabezpieczenia, zwrot zabezpieczenia).
ZAJĘCIA XIV:
ORGANY WSPÓŁTWORZĄCE INFRASTRUKTURĘ INSTYTUCJONALNĄ SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W POLSCE (Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Rada Zamówień Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza).
ZAJĘCIA XV:
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ (odwołanie, skarga).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ:
U1. Student potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę, rozwiązując problemy związane z różnymi aspektami zamówień publicznych oraz wysuwając propozycje rozwiązań określonych problemów.
K1. Student posiada umiejętność przedstawienia, w formie wystąpienia ustnego z ewentualnym wykorzystaniem środków audiowizualnych, określonego zagadnienia mieszczącego się w tematyce zamówień publicznych, akcentując w nim społeczno-ekonomiczne implikacje rozwiązań stosowanych w tym obszarze, a także potrafi współdziałać z innymi studentami w ramach pracy zespołowej w celu przygotowania wystąpienia.
OPIS NAKŁADU PRACY STUDENTA:
– uczestnictwo w zajęciach: 30h (1 pkt. ECTS),
– studiowanie literatury: 10h (0,4 pkt. ECTS),
– przygotowanie prezentacji: 20h (0,8 pkt. ECTS),
– przygotowanie projektu: 20h (0,8 pkt. ECTS).
Łącznie: 80h (3 pkt. ECTS).
Kryteria oceniania
KRYTERIA OCENIANIA W ODNIESIENIU DO POSZCZEGÓLNYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
Ad U1:
– na ocenę dostateczną (3) student potrafi określić wartość zamówienia i zidentyfikować zamówienia tego samego rodzaju;
– na ocenę dobrą (4) student potrafi określić wartość zamówienia, zidentyfikować zamówienia tego samego rodzaju i wskazać odpowiedni dla danego przypadku tryb udzielenia zamówienia;
– na ocenę bardzo dobrą (5) student potrafi określić wartość zamówienia, zidentyfikować zamówienia tego samego rodzaju i wskazać odpowiedni dla danego przypadku tryb udzielenia zamówienia, a także przekonująco uzasadnić zaproponowane przez siebie rozwiązania.
Ad K1:
– na ocenę dostateczną (3) student wraz pozostałymi studentami będącymi członkami danego zespołu przedstawia na forum grupy określone zagadnienie mieszczące się w tematyce zamówień publicznych, ograniczając się do ogólnego omówienia rozwiązań stosowanych w tym obszarze i ich głównych implikacji praktycznych;
– na ocenę dobrą (4) student wraz pozostałymi studentami będącymi członkami danego zespołu przedstawia na forum grupy określone zagadnienie mieszczące się w tematyce zamówień publicznych, omawiając szczegółowo rozwiązania stosowane w tym obszarze oraz ich bezpośrednie implikacje praktyczne;
– na ocenę bardzo dobrą (5) student wraz pozostałymi studentami będącymi członkami danego zespołu przedstawia na forum grupy określone zagadnienie mieszczące się w tematyce zamówień publicznych, omawiając szczegółowo rozwiązania stosowane w tym obszarze oraz ich bezpośrednie implikacje praktyczne, a także pośrednie skutki społeczno-gospodarcze.
WERYFIKACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
1) opracowanie przez zespół liczący nie więcej niż trzech studentów trwającej ok. 30 min. prezentacji na temat wybranego (z puli udostępnionej przez prowadzącego) zagadnienia z obszaru zamówień publicznych i przedstawienie jej na forum grupy – maksymalnie 50 pkt.;
2) opracowanie przez studenta projektu (case study zamówienia publicznego) i przedstawienie tego projektu na forum grupy (ok. 30 min.) – maksymalnie 50 pkt.
UWAGA: Ocenie będą podlegały wyłącznie prezentacje i projekty złożone w Moodle.
Liczba punktów – Ocena
0–60 – ndst. (2)
61–68 – dost. (3)
69–76 – dost. plus (3+)
77–84 – db. (4)
85–92 – db. plus (4+)
93–100 – bdb. (5)
OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH: obowiązkowa. Dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności.
Nieusprawiedliwioną nieobecność można "odrobić", przystępując do odpowiedzi ustnej z materiału, który był omawiany na opuszczonych zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA:
1. Bełdowska K., Prawo zamówień publicznych w pigułce. Wiedza i Praktyka, Warszawa 2022.
2. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843, ze zm.).
3. Jaworska M. (red.), Prawo zamówień publicznych. Komentarz. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2021.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Nowicki J.E., Kołecki M., Prawo zamówień publicznych. Komentarz. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2019.
2. Smerd A., Zamówienia publiczne poniżej 30.000 euro. Wskazówki, wzorcowe regulaminy, praktyczne porady. Wiedza i Praktyka, Warszawa 2018.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: