Zarządzanie strategiczne WSE-EK-MGR-ZS
1. Zarządzanie strategiczne - wprowadzenie.
2. Myślenie strategiczne w działaniu.
3. Koncepcja strategicznego zarządzania.
4. Rodzaje strategii.
5. Analiza strategiczna.
6. Rywalizacja pomiędzy przedsiębiorstwami sektora.
7. Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstwa.
8. Analiza SWOT.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
ECTS 3 pkt.
Obecność podczas zajęć - 30 godz.
Przygotowanie do dyskusji na zajęciach - 30 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 15 godz.
Łącznie: 75 godz. / 25 = 3
Potrafi identyfikować szanse i zagrożenia funkcjonowania organizacji biznesowych i non-profit, tworzyć opcje strategiczne i je realizować. Wiedza i umiejętności z tego obszaru powinny być przydatne zarówno dla menedżerów już funkcjonujących organizacji, jak i nowo tworzonych.
Potrafi krytycznie oceniać zarządzanie strategiczne w wybranych organizacjach.
Kryteria oceniania
1. Zrealizowanie zadania projektowego związanego z zarządzaniem strategicznym.
2. Egzamin ustny z teorii i praktyki zarządzania strategicznego.
Literatura
1. Maria Romanowska: Zarządzanie strategiczne firmą, Warszawa 1996 (CIM)
2. Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 2000 (PWE)
3. Krzysztof Obłój: Strategia organizacji, Warszawa 1999 (PWE)
4. Józef Penc: Strategiczny system zarządzania, Warszawa 2001 (Placet)
5. Rafał Krupski (red.): Zarządzanie strategiczne, Koncepcje, metody, Wrocław 1999 (AE)
6. W. Bień, B. Dobiegała-Korona,…: Skuteczne strategie, Warszawa 1997 (CIM)
7. Adam Stabryła: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Warszawa-Karków 2002 (PWN)
8. Michael E. Porter: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji, Warszawa 1999 (PWE)
9. Doskonalenie strategii, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion 2006
10. Zdzisław Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
11. Jerzy Rokita, Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005
12. Bogdan Gliński, Bolesław Kuc, Hanna Fołtyn, Menedżeryzm, strategie, zarządzanie, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2000
13. Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Piotr Banaszyk, Hubert Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: