Seminarium magisterskie WSE-EK-MGR-SeM
Zajęcia mają zapewnić, że złożone prace dyplomowe będą spełniały wymogi stawiane pracom magisterskim, w szczególności:
1. Praca dyplomowa dotyczy konkretnie określonego problemu badawczego, co ma swoje odzwierciedlenie w tytule.
2. Prace magisterskie powinny aspirować do rangi naukowej, prezentować wysoki standard analizy ekonomicznej z zachowaniem poprawności warsztatowej.
3. Wymagany jest właściwy dobór literatury i odpowiednie jej wykorzystanie.
4. Bibliografia powinna obejmować kilkadziesiąt pozycji.
5. Dyplomant powinien opierać się przede wszystkim na dziełach znanych autorów, w tym przede wszystkim na najnowszych publikacjach oraz na artykułach opublikowanych w periodykach zestawionych w JCR.
6. Poza zastosowaniem metod statystyki opisowej zaleca się praktyczne wykorzystanie przynajmniej jednej z wymienionych metod: badanie ankietowe, eksperyment, wnioskowanie statystyczne, modelowanie ekonometryczne.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ:
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska gospodarcze i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z obszaru teorii ekonomii, a także zarządzania i psychologii.
2. Student potrafi analizować, prognozować i modelować procesy ekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi statystycznych i ekonometrycznych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Student jest gotowy do tworzenia i rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i życia w kontekście ekonomicznym.
2. Student jest gotowy do podejmowania inicjatywy biznesowej oraz kierowania zespołami.
3. Student jest gotowy do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, w tym realizowania postulatów społecznej odpowiedzialności biznesu.
4. Student jest gotowy do przestrzegania zasad etyki zawodowej w biznesie.
OPIS ECTS:
- udział w zajęciach: 30h (1,2 pkt.)
- samodzielna analiza materiałów źródłowych: 60h (2,4 pkt.)
- praca empiryczna: 35h (1,4 pkt.)
Suma: 125h (5 pkt.)
Kryteria oceniania
Ocena dostateczna (3): Sprecyzowanie tematyki pracy.
Ocena dobra (4): Sprecyzowanie tematyki pracy, sporządzenie wstępnej listy źródeł z kwerendą biblioteczną.
Ocena bardzo dobra (5): Sprecyzowanie tematyki pracy, sporządzenie wstępnej listy źródeł z kwerendą biblioteczną, przedstawienie wstępnego planu badań.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA:
1. Publication Manual of the American Psychological Association, Seventh Edition. American Psychological Association 2020.
2. S. Stachak, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych. Książka i Wiedza, Warszawa 2006.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. S. Nowak, Metodologia badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
2. K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe? CeDeWu, Warszawa 2020.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: