W cyklu 2021/22_L:
Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. A.Stabryły, Mfiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2011 B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, OnePress, Gliwice 2010 M.Holliday, Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, OnePress, Gliwice 2006 Uzupełniająca: R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN Wydawnictwo Naukowe, 2005 B. Nogalski, J. Śniadecki, Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Bydgoszcz 2001
|
W cyklu 2022/23_L:
1. J.Ober, Funkcja i rola efektywnej komunikacji w zarządzaniu, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, nr 1897/2013 2. A.Frączek, Komunikacja interpersonalna, Studia Gdańskie, Wizje i rzeczywistość t.IX 3. Z.Sepkowska, Podstawy przedsiębiorczości, Diffin, Warszawa 2014, rozdz. 4 4.A.Friedberg, Proces komunikacji interpersonalnej w środowisku pracy, Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, tom 22/2019 5. P.Bartkowiak, Menedżer a kierownik w organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskieg, nr 687/2011 6. R.Wolniak, Postrzeganie funkcji menedżera we współczesnej organizacji przez osoby na stanowiskach kierowniczych 7. K.Walicka-Howaniec, Rola współczesnego menedżera i jego nowe koncepcje w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Logistyka 5.2012 8.I.Bednarska-Wnuk, Transformacja ról i umiejętności menedżera, rozdz. 2.3 9. W.Machul, Techniki, zasady i reguły zarządzania czasem 10. B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, rozdz. 7 11. J.Mioduszewski, Metody usprawniające pracę kierowniczą, w: Metody organizacji i zarządzania, pr. zbior. pod red. J.Mioduszewskiego, Uniwersytet Warmińsko-Maurski w Olsztynie, Olsztyn 2012 12. A.Olejniczak, Efektywne zarządzanie czasem - wybrane zagadnienia, Marketing instytucji naukowych i badawczych, nr 1(7)/2013 13. M.Sierpińska, Zarządzanie czasem jako umiejętność wpływająca na skuteczność organizacji pracy menadżera 14.J.Frąś, Kompetencje menedżera przyszłości, Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego 25/2011 15. A.Rola-Jarzębowska, I.Malinowska, Kompetencje menedżerskie w gospodarce opartej na informacji 16. W.Załoga, Model kompetencji menedżera w nowoczesnej organizacji, Zeszyty naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, nr 57/2013 17. K. Ławicka, Współczesne modele kompetencji menedżerskich 18. Z.Ciekanowski, Z.Szymański, Metody motywowania pracowników we współczesnej organizacji, Nowoczesne Systemy Zarządzania, zeszyt 12/2017 19. P.Maziarz, Motywowanie jako podstawowy element zarządzania personelem, Współczesne Problemy Zarządzania, vol. 8, nr 2(17)/2020 20. M.A.Leśniewski, J.Berny, Motywowanie płacowe i pozapłacowe w przedsiębiorstwie - ujęcie teoretyczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, nr 90/2011 21. A.Knap-Stefanik, W.J.Karna, E.Ambrozova, Motywowanie pracowników jako ważny element zarządzania zasobami ludzkimi - wyzwania dla współczesnej edukacji, KNUV 2018, 2(56) 22. W.Karna, A.Knap-Stefanik, Motywowanie pracowników jako wyzwanie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Studia i Prace WNEiZ US, nr 48/2, 2017 23. S.Gostkowska-Dźwig, Motywowanie i kontrola w organizacji, w: S.Gostkowska-Dźwig, E.Kempa, M.Mrozik, R.Królik,Teoretyczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem na rynku. Wybrane zagadnienia, Częstochowa 2021 24. D.Jemielniak, D.Latusek, Zarządzanie. Teoria i praktyka od podstaw. Ćwiczenia, Wydawnictwo WSPiZ, rozdz. IX 25. M.Mazur, Motywowanie pracowników jako istotny element zarządzania organizacją, Nauki Społeczne 2(8), 2013 26.Z.Domański, Zarządzanie organizacją poprzez motywowanie pracowników, Journal of Modern Science, tom 4/43/3019 27. I.Oleaszewska-Porzycka, Problematyka stylów zarządzania w kontekście funkcjonowania instytucji bibliotecznych. Definicje i klasyfikacje. 28.P.Żukowski, R.Galla, Style kierowania przejawiane przez menedżerów w zarządzaniu organizacją, Problemy Profesjologii, nr 1, 2009 29. I.Dukaj, Style kierowania w małej firmie, Internetowe Wydawnictwo "e-bookowo" 2008 30. A.Walecka, Style kierowania zespołami pracowniczymi podczas kryzysu w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, nr 1144/2013 31. C.Sikorski, Dopuszczalność konfliktów w organizacji, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, vol XL, 16.2006 32. A.WIelgus, Emocje oraz konflikty w zespole i sposoby ich rozwiązywania, w: M.Kamińska, I. Szczęsna,A.Wielgus, R.Żak, Praca zespołowa jako kompetencja XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe, Płock 2021 33. B.Kowrygo, H.Górska-Warsewicz, M.Świątkowska, Podstawy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Przewodnik do ćwiczeń. Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2017, rozdz. 12 34.M.Mrozik, Planowanie i podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie, w: S.Gostkowska-Dźwig, E.Kempa, M.Mrozik, R.Królik,Teoretyczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem na rynku. Wybrane zagadnienia, Częstochowa 2021 35. S.Bartosewicz, System podejmowania decyzji we współczesnym przedsiębiorstwie, Zarządzanie i Edukacja nr 84/2012 36. A.Holska, Teorie podejmowania decyzji, w: Klincewicz K. (red) (2016), Zarządzanie, organizacje i organizowanie - przegląd perspektyw teoretycznych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
|
W cyklu 2023/24_L:
Literatura dostępna w open access, zebrana na platformie moodle. A.Frączek, Komunikacja interpersonalna, Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość. t.IX A.Lęgowicz, Kompetencje personalne i społeczne w obszarach zawodowych. Trening umiejętności komunikacyjnych w branży turystycznej, Diffin, 2014, rozdz.3 A.Friedberg, Proces komunikacji interpersonalnej w środowisku pracy. Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, 2019, tom 22, s. 151-158 Z.Chodkowski, Zarys charakterystyki komunikacji interpersonalnej, możliwe zakłócenia i bariery, Kultura-Przemiany-Edukacja, t.V (2017), s.289-294 P.Bartkowiak, P.Niewiadomski, Menedżer a kierownik w organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 48, 2011 R.Wolniak, Postrzeganie ról i funkcji menedżera we współczesnej organizacji przez osoby na stanowiskach kierowniczych J.Frąś, Kompetencje menedżera przyszłości, Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego, 25, 2011 L.Kiełtyka, Rola menedżera we współczesnych organizacjach, Przegląd Organizacji, nr 8(919), 2016 K.Jaśkiewicz, Zarządzanie zespołem, Nauka-Nowoczesna Administracja Uczelni i Kadra Akademicka J.Mioduszewski, Metody usprawniające pracę kierowniczą, w: Metody organizacji i zarządzania, pr. zbior. pod red. J.Mioduszewskiego, Uniwersytet Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, Olsztyn 2013 B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, rozdz. 7 W.Machul, Techniki, zasady i reguły zarządzania czasem A.Walecka, Zarządzanie przez delegowanie, w: Kompendium metod i technik zarządzania. Teoria i ćwiczenia, red. nauk. K.Szymańska, Oficyna a Wolters Kluwer Bussines, Warszawa 2015 G.Idziak, Zarządzanie konfliktem, Nauka-Nowoczesna Administracja Uczelni i Kadra Akademicka Skuteczne zarządzanie firmą, Kar-Group, rozdz. 3 E.Bojat, A.Rakowska, Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
|