Ekonomia menedżerska WSE-EK-EM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ECTS
wykład
ECTS 2
Podział ECTS:
•uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS
•przygotowanie do egzaminu 30h - 1 pkt ECTS
ćwiczenia
ECTS 4
Podział ECTS:
•uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS
•przygotowanie danych do przeprowadzenia analizy wg różnorodnych kryteriów podziału w zależności od wybranego projektu 60h - 2 pkt ECTS
•opracowanie wyników wraz z rekomendacjami, wnioskami, krytyczną oceną projektu 30h -1 pkt ECTS
Efekty kształcenia
Po realizacji przedmiotu student:
1.wie:
Jak przebiega analiza wielofazowych procesów decyzyjnych
Jakie są kryteria podziału decyzji i po co się je stosuje.
Jakie instytucje są ściśle związane z przedsiębiorstwami
Jakie są ryzyka, zalety i wady związane z decyzjami menedżerskimi
2.umie:
Dokonać oceny podejmowanych decyzji
Przeanalizować korzystne i niekorzystne warunki związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw
Ocenić ryzyko, koszty, zalety i wady podejmowanych decyzji
Analizować i wyciągać konkretne wnioski ze znalezionego materiału (opracowań, tabel)
Znaleźć potrzebne do analizy dane
3.posiada kompetencje:
Współpracy w grupie
Krytycznej oceny pojmowanych decyzji
Przygotowania pracy zaliczeniowej i przeprowadzenia analizy, oceny możliwości jej wykonania w rzeczywistości
Wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce
Kryteria oceniania
wykład: wypowiedzi na platformie moodle na konkretne tematy w ściśle określonym czasie wg zasad opisanych na moodle, test końcowy z wykładów
ćwiczenia: zadania, wygłoszenie projektu
Podstawą zaliczenia będzie przygotowanie i wygłoszenie projektu zgodnie z informacjami na moodle, wygłoszenie i dyskusja będzie na MS Teams i/lub podczas zajęć na uczelni.
Jeśli ktoś nie przygotuje projektu będzie odpowiadał ustnie z materiału z wykładów ćwiczeń i zadań realizowanych podczas zajęć na MS teams (zgodnie z sylabusem).
Ocena 2,0 - Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z ekonomią menedżerską. Nie rozumie i nie potrafi analizować zjawisk występujących na rynku, nie posługuje się podstawowymi pojęciami a jego wiedza nie jest uporządkowana. Student zbyt często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na niewystarczającym poziomie merytorycznym.
Ocena 3,0 - Student zna podstawowe zagadnienia związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami jednak ta wiedza nie jest uporządkowana. Student często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na dostatecznym poziomie merytorycznym.
Ocena 3,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku , posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu zadowalającym. Student popełnia błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na akceptowalnym poziomie merytorycznym.
Ocena 4,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu dobrym. Student może popełniać przy tym nieliczne błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na odpowiednim poziomie merytorycznym
Ocena 4,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską . Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami na wysokim poziomie. Student rzadko popełnia błędy. Jego wiedza i umiejętności są na wysokim poziomie merytorycznym.
Ocena 5,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, oraz bezbłędnie posługuje się podstawowymi pojęciami. Student nie popełnia błędów. Jego wiedza i umiejętności są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym
Jeśli ktoś nie będzie się wypowiadał, to może przystąpić do zaliczenia ustnego z tematyki zgodnej z sylabusem przedmiotu.
Literatura
Podstawowa
1.Paul A. Samuelson, William D. Nordhaus, Ekonomia t. I i II, Wyd. PWN.
2.William F. Samuelson, Stephen G. Marks, Ekonomia menedżerska, PWE, 2009, Warszawa.
3.D. Begg: Makroekonomia, Wyd. PWE, Warszawa 2007.
4.R.Varian Mikroekonomia kurs średni – ujęcie nowoczesne, PWN, Warszawa 2005
5.D. Begg, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2003
Uzupełniająca
6.M. Nasiłowski: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, Wyd. Key Tex, Warszawa 2005.
7.B. Czarny, Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa 2011
8.R. Milewski i E. Kwiatkowski; Podstawy ekonomii, Wyd. III zmienione; PWN, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: