Controlling WSE-EK-CTR
Controling to przedmiot na którym student poznaje istotę występowania procesów związanych z controlingiem. Podstawowy podział na controling strategiczny i operacyjny pozwala zrozumieć i poznać zadania każdego z nich oraz proces podejmowania decyzji. Istotnym elementem jest rozumienie potrzeby wprowadzania controlingu do przedsiębiorstwa (etapy, korzyści, cele, bariery).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Symbole efektów kształcenia: EK1_W04, EK1_U08, EK1_K08
Symbol efektów kształcenia: EK1_W04
opis efektu:
Zna i rozumie relacje pomiędzy ekonomią, gospodarką, a ich otoczeniem w tym zna rodzaje więzi społecznych i rządzące nimi prawidłowości oraz genezę ich historycznej ewolucji
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
Czytanie literatury, uczestnictwo w zajęciach
Symbol efektów kształcenia: EK1_U08
opis efektu:
Potrafi postrzegać problemy ekonomiczne oraz prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne), wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów służące procesowi podejmowaniu prawidłowych decyzji w działalności gospodarczej
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
Przygotowanie prezentacji, przygotowanie do zaliczenia, uczestnictwo w zajęciach, dyskusje
Symbol efektów kształcenia: EK1_K08
opis efektu:
wykazuje zrozumienie podstawowych zasad społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki, w tym etyki biznesu
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
Analiza danych z prezentacji, studia przypadków, współpraca w grupie i dyskusje
Kryteria oceniania
Ocena 2,0 - Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z controlingiem. Nie rozumie i nie potrafi analizować zjawisk występujących na rynku, nie posługuje się podstawowymi pojęciami a jego wiedza nie jest uporządkowana. Student zbyt często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na niewystarczającym poziomie merytorycznym.
Ocena 3,0 - Student zna podstawowe zagadnienia związane z controlingiem. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami jednak ta wiedza nie jest uporządkowana. Student często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na dostatecznym poziomie merytorycznym.
Ocena 3,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z controlingiem. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu zadowalającym. Student popełnia błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na akceptowalnym poziomie merytorycznym.
Ocena 4,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z controlingiem. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu dobrym. Student może popełniać przy tym nieliczne błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na odpowiednim poziomie merytorycznym
Ocena 4,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z controlingiem. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami na wysokim poziomie. Student rzadko popełnia błędy. Jego wiedza i umiejętności są na wysokim poziomie merytorycznym.
Ocena 5,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z controlingiem. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, oraz bezbłędnie posługuje się podstawowymi pojęciami. Student nie popełnia błędów. Jego wiedza i umiejętności są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: