Historia instytucji państwowych w XIX i XX wieku WSE-BWZ-HiPwXIXiXX
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
BW2_W04: Student posiada pogłębioną wiedzę o historii instytucji państwowych w XIX i XX w.
BW2_W05: Student posiada pogłębioną wiedze na temat założeń teoretycznych, budowy i funkcjonowania instytucji państwowych w XIX i XX w.
BW2_W07: Student posiada pogłębioną wiedzę o normach prawno-politycznych w obszarze instytucji państwowych istniejących w XIX i XX w.
BW2_U03: Student potrafi w sposób pogłębiony analizować ewolucję instytucji państwowych w XIX i XX w. w kontekście miejsca i roli jednostki w strukturze społecznej.
BW2_U06: Student potrafi w oparciu o pogłębioną podstawę teoretyczną określić funkcje instytucji państwowych w XIX i XX w. w życiu społecznym.
BW2_K03: Student jest przygotowany do postępowania w sposób wysoce profesjonalny oraz wysoce odpowiedzialny, zgodnie z etyką zawodową.
Opis ECTS:
udział w wykładzie - 24 h
konsultacje - 8 h
przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego - 18 h
Łącznie: 50 h (2 pkt ECTS)
Kryteria oceniania
W semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 zajęcia prowadzone są w formie kontaktu synchronicznego (z wykorzystaniem narzędzia MS Teams).
Kod do zajęć został przesłany z wykorzystaniem USOSweb na pocztę elektroniczną wszystkich studentów.
EK z zakresu wiedzy są weryfikowane za pomocą testu.
EK z zakresu umiejętności są weryfikowane za pomocą testu.
EK z zakresu kompetencji społecznych są weryfikowane za pomocą testu.
-------------------
Kryteria oceniania
Wiedza:
BW2_W04: Student posiada pogłębioną wiedzę o historii instytucji państwowych w XIX i XX w.
(2) Student nie posiada wiedzy w przedmiotowym zakresie.
(3) Student posiada zadowalającą wiedzę w przedmiotowym zakresie, jednak nie potrafi jej „przełożyć” na historię instytucji państwowych wybranego państwa.
(4) Student posiada zadowalającą wiedzę z przedmiotowego zakresu i w podstawowym stopniu potrafi ocenić z jej użyciem historię instytucji państwowych wybranego państwa.
(5) Student posiada pogłębioną wiedzę z przedmiotowego zakresu i rozumie jej znaczenia dla badań porównawczych instytucji państwowych.
BW2_W05: Student posiada pogłębioną wiedze na temat założeń teoretycznych, budowy i funkcjonowania instytucji państwowych w XIX i XX w.
(2) Student nie posiada wiedzy w przedmiotowym zakresie.
(3) Student posiada zadowalającą wiedzę w przedmiotowym zakresie, jednak nie potrafi jej „przełożyć” na funkcjonowanie instytucji państwowych w XIX i XX w.
(4) Student posiada zadowalającą wiedzę z przedmiotowego zakresu i w podstawowym stopniu potrafi ocenić z jej użyciem funkcjonowanie instytucji państwowych w XIX i XX w.
(5) Student posiada pogłębioną wiedzę z przedmiotowego zakresu i rozumie jej znaczenia dla badań porównawczych funkcjonowania instytucji państwowych.
Umiejętności:
BW2_W07: Student posiada pogłębioną wiedzę o normach prawno-politycznych w obszarze instytucji państwowych istniejących w XIX i XX w.
(2) Student nie posiada umiejętności w przedmiotowym zakresie.
(3) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu podstawowym.
(4) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się.
(5) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się, z zauważalną swobodą potrafi korzystać z pogłębionej wiedzy o normach prawno-politycznych w obszarze instytucji państwowych istniejących w XIX i XX w.
BW2_U03: Student potrafi w sposób pogłębiony analizować ewolucję instytucji państwowych w XIX i XX w. w kontekście miejsca i roli jednostki w strukturze społecznej.
(2) Student nie posiada umiejętności w przedmiotowym zakresie.
(3) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu podstawowym.
(4) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się.
(5) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się, z zauważalną swobodą potrafi analizować w sposób pogłębiony ewolucję instytucji państwowych w XIX i XX w. w kontekście miejsca i roli jednostki w strukturze społecznej.
BW2_U06: Student potrafi w oparciu o pogłębioną podstawę teoretyczną określić funkcje instytucji państwowych w XIX i XX w. w życiu społecznym.
(2) Student nie posiada umiejętności w przedmiotowym zakresie.
(3) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu podstawowym.
(4) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się.
(5) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się, z zauważalną swobodą potrafi określić funkcje instytucji państwowych w XIX i XX w. w życiu społecznym.
Kompetencje społeczne:
PR_K03: Student jest przygotowany do postępowania w sposób wysoce profesjonalny oraz wysoce odpowiedzialny, zgodnie z etyką zawodową.
(2) Student nie posiada kompetencji w przedmiotowym zakresie.
(3) Kompetencje studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu podstawowym.
(4) Kompetencje studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się.
(5) Kompetencje studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się, z zauważalną swobodą pracuje w grupie, współdziała z innymi i przyjmuje w związku z tym różne role oraz jest zdolny uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem potrzeby postępowania w sposób wysoce profesjonalny oraz wysoce odpowiedzialny, zgodnie z etyką zawodową.
Literatura
Podstawowa:
1. Maciejewski T., Powszechna historia ustroju i prawa, wyd. 5, Warszawa 2015.
2. Maciejewski T., Historia ustroju i prawa sądowego polski, wyd. 5, Warszawa 2017.
Uzupełniająca:
1. Krasowski K., Walachowicz J., Krzymkowski M., Sikorska-Dzięgielewska K., Historia ustroju państwa, Poznań 2004.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: