Administracja publiczna WSE-BWZ-AP
Przedmiotem wykładu jest przekazanie studentom niezbędnej wiedzy oraz umożliwienie im zdobycia umiejętności i kompetencji umożliwiających analizę i ocenę przemian administracji publicznej. Poznanie przez nich podstawowych pojęć związanych z administracją publiczną oraz trendów rozwojowych administracji publicznej. Osiągnięcie znajomości przez nich podstawowych zasad funkcjonowania administracji publicznej, regulujących ich funkcjonowanie reguł/norm prawnych, umiejętność identyfikowania przyczyn zmian w tym obszarze oraz dokonywania analizy administracji publicznej.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
BW1_W05: Student ma wiedzę w zakresie funkcjonowania administracji publicznej.
BW1_W07: Student posiada wiedzę o normach prawnych, politycznych, etycznych i zawodowych w obszarze administracji publicznej.
BW1_U07: Student potrafi korzystać z aktów prawnych.
BW1_K01: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego.
Opis ECTS:
udział w wykładzie - 24 h
konsultacje - 8 h
przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego - 18 h
Łącznie: 50 h (2 pkt ECTS)
Kryteria oceniania
W semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021 zajęcia prowadzone są w formie kontaktu synchronicznego (z wykorzystaniem narzędzia MS Teams).
Kod do zajęć został przesłany z wykorzystaniem USOSweb na pocztę elektroniczną wszystkich studentów.
EK z zakresu wiedzy są weryfikowane za pomocą testu.
EK z zakresu umiejętności są weryfikowane za pomocą testu.
EK z zakresu kompetencji społecznych są weryfikowane za pomocą testu.
-------------------
Kryteria oceniania
Wiedza
BW1_W05: Student ma wiedzę w zakresie funkcjonowania administracji publicznej.
(2) Student nie posiada wiedzy w przedmiotowym zakresie.
(3) Wiedza studenta w przedmiotowym zakresie jest ugruntowana w stopniu podstawowym.
(4) Wiedza studenta w przedmiotowym zakresie jest ugruntowana w stopniu wyróżniającym się.
(5) Wiedza studenta w przedmiotowym zakresie jest ugruntowana w stopniu wyróżniającym się, z zauważalną swobodą potrafi oceniać funkcjonowanie administracji publicznej, wskazywać na potrzebę zmian oraz wyzwania przed nią stojące.
BW1_W07: Student posiada wiedzę o normach prawnych, politycznych, etycznych i zawodowych w obszarze administracji publicznej.
(2) Student nie posiada wiedzy w przedmiotowym zakresie.
(3) Student posiada zadowalającą wiedzę w przedmiotowym zakresie, jednak nie potrafi jej „przełożyć” na obowiązujący w Polsce system administracji publicznej.
(4) Student posiada zadowalającą wiedzę i w podstawowym stopniu potrafi jej użyć do analizy obowiązującego w Polsce systemu prawa administracji publicznej.
(5) Student posiada pogłębioną wiedzę w przedmiotowym zakresie i rozumie jej znaczenia dla przyszłego zdobywania wiedzy.
Umiejętności:
BW1_U07: student potrafi korzystać z aktów prawnych.
(2) Student nie posiada umiejętności w przedmiotowym zakresie.
(3) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu podstawowym.
(4) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się.
(5) Umiejętności studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się, z zauważalną swobodą potrafi posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretować teksty prawnicze, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych.
Kompetencje społeczne:
PR_K03: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego.
(2) Student nie posiada kompetencji w przedmiotowym zakresie.
(3) Kompetencje studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu podstawowym.
(4) Kompetencje studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się.
(5) Kompetencje studenta w przedmiotowym zakresie są wypracowane w stopniu wyróżniającym się, z zauważalnym zaangażowaniem podejmuje ciągłe dokształcanie się oraz dba o swój rozwój zawodowy.
Literatura
Podstawowa:
1. Szmulik B., Serafin S., Miaskowska-Daszkiewicz A., Zarys prawa administracyjnego, Warszawa 2017.
2. Leoński Z., Nauka Administracji, Warszawa 2010.
3. Administracja publiczna, red. J. Hausner, Warszawa 2005.
Uzupełniająca:
1. Krawiec G., Prawo administracyjne. Skrypt dla studentów kierunku administracja, Sosnowiec 2016.
2. Nauka administracji, red. Z. Cieślak, Warszawa 2017.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: