Wprowadzenie do metodologii badań nad bezpieczeństwem WSE-BW-WMBB
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w tematykę przygotowania i realizacji badań oraz zapoznanie ich w podstawowym zakresie z wybranymi metodami badawczymi ukierunkowanymi na problematykę bezpieczeństwa w obszarze nauk społecznych. W trakcie zajęć studenci uzyskają podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metodologii badań społecznych. Nauczą się przygotowywać opis struktury problemu badawczego, opracowywać cel badania oraz konstruować pytanie badawcze, a także uzyskają podstawy w zakresie budowania hipotez. Ponadto nauczą się poszukiwać materiałów do badania i przeprowadzać ich selekcję, projektować etapy badania oraz poszukiwać optymalnych rozwiązań w ramach współpracy zespołowej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW1 - Ma wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień z metodologii badań społecznych.
EU1 - Posiada podstawowe umiejętności: analizy zagadnienia/problemu badawczego, wskazania celu badania, pytania badawczego, konstruowania hipotezy, doboru i selekcji materiałów, zaprojektowania etapów badania.
EK1 - Potrafi poszukiwać optymalnych rozwiązań w ramach współpracy zespołowej.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student: ma bardzo dobrą orientację w zakresie podstawowych kategorii metodologicznych, potrafi bardzo dobrze określić strukturę problemu badawczego, wskazać cel badania, skonstruować hipotezę, dobrać dane i zaprojektować etapy badania oraz poszukiwać optymalnych rozwiązań w ramach współpracy przy realizacji projektu badawczego.
Na ocenę dobrą student: ma dobrą orientację w zakresie podstawowych kategorii metodologicznych, potrafi prawidłowo określić strukturę problemu badawczego, wskazać cel badania, skonstruować hipotezę, dobrać dane i zaprojektować etapy badania oraz poszukiwać optymalnych rozwiązań w ramach współpracy przy realizacji projektu badawczego.
Na ocenę dostateczną student: co najmniej poprawnie potrafi opisać podstawowe kategorie metodologiczne, potrafi co najmniej poprawnie określić strukturę problemu badawczego, wskazać cel badania, skonstruować hipotezę, dobrać dane i zaprojektować etapy badania oraz poszukiwać optymalnych rozwiązań w ramach współpracy przy realizacji projektu badawczego.
Na ocenę niedostateczną student: nie zna lub przeważnie niepoprawnie opisuje podstawowe kategorie metodologiczne i / lub nie potrafi co najmniej poprawnie określić struktury problemu badawczego, wskazać celu badania, skonstruować hipotezy, dobrać danych i zaprojektować etapów badania oraz poszukiwać optymalnych rozwiązań w ramach współpracy przy realizacji projektu badawczego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: