Negocjacje WSE-BW-N
Treści merytoryczne:
1. Wprowadzenie do przedmiotu - tematyka, kryteria zaliczenia
Negocjacje: pojęcie, rodzaje, cele. Warunki rozpoczęcia rozmów negocjacyjnych.
2. Czynniki wyznaczające przebieg negocjacji.
3. Czynniki wyznaczające przebieg negocjacji c.d.
4. Wizerunek negocjatora.
5. Style negocjacji.
6. Strategie negocjacyjne.
7. Etapy negocjacji. Przygotowanie do rozmów negocjacyjnych. Kontrakt - kluczowe elementy zawieranych umów.
8. Podział technik negocjacyjnych ze względu na cele oddziaływania. Techniki dominacji. Techniki pomniejszania własnej siły w negocjacjach. Techniki kreowania nowych rozwiązań. Techniki budowania zaufania.
9. Techniki kształtowania sytuacji negocjacyjnej.
10. Techniki sterowania przebiegiem negocjacji.
11. Zasady ustępowania w negocjacjach biznesowych.
12. Wybrane trudności w procesie negocjacji. Asertywność i konstruktywna krytyka.
13. Etyczny wymiar negocjacji.Manipulacje i gry psychologiczne w negocjacjach. Mechanizmy obronne.
14. Błędy w negocjacjach.
15. Efektywność procesu negocjacji. Podsumowanie zajęć. Uzupełnianie zadań. Zaliczenie.
W cyklu 2022/23_L:
Treści merytoryczne: |
W cyklu 2023/24_L:
Treści merytoryczne: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
BW2_W01
Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu zagadnień dotyczących komunikacji i negocjacji ukierunkowanych na rozwiązywanie konfliktów.
BW2_W08
Student ma pogłębioną wiedzę w zakresie komunikacji społecznej, a szczególności w obszarze komunikacji i negocjacji w sytuacji konfliktu oraz roli komunikowania i negocjowania w systemach publicznych.
BW2_U10
Student ma pogłębioną umiejętność podejmowania etycznych rozstrzygnięć konfliktów na drodze negocjacji.
BW2_K04
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w oparciu o skuteczny proces komunikacji i negocjacji. Potrafi także przewidywać skutki swoich wypowiedzi, podejmowanych decyzji i działań w związku z procesem negocjacyjnym.
BW2_K06
Student potrafi wykorzystywać rozszerzoną wiedzę z zakresu komunikacji społecznej, a w szczególności - negocjacji.
Kryteria oceniania
W trakcie zajęć, po omówieniu danego tematu, studenci otrzymują do wykonania krótkie zadanie praktyczne. Niektóre zadania mają charakter pisemny. Część zadań to praca zespołowa, pozostałe - indywidualna. W zadaniu należy wykazać się posiadaną wiedzą oraz umiejętnościami i kompetencjami z zakresu negocjacji (podjętymi na zajęciach). Wszystkie zadania oceniane są na skali 0-3 pkt.
0 - nieprawidłowo wykonane zadanie;
1- są błędy, ale większość zadania jest poprawnie wykonana i student po konsultacji rozumie, jak błędy poprawić;
2 - praca w większości wykonana poprawnie, choć zawierające drobne i niezbyt poważne błędy
3 - zadanie wykonane bezbłędnie.
Na koniec semestru studenci piszą test. Suma punktów z zadań i testu stanowi podstawę do postawienia oceny.
Na ocenę bardzo dobrą student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz bardzo dobrze dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również bardzo dobrą wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Bardzo dobrze zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Bardzo dobrze posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Bardzo dobrze potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów, wskazując trafnie ich przyczyny.
Na ocenę dobrą student posiada dobrą wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz dość dobrze dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również dobrą wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Dobrze zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Dobrze posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Dobrze potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów, wskazując trafnie ich przyczyny.
Na ocenę dostateczną student posiada dostateczną wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz dostatecznie dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również dostateczną wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Dostatecznie zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Dostatecznie posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Dostatecznie potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów, wskazując ich przyczyny.
Na ocenę niedostateczną student posiada niedostateczną wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz niedostatecznie dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również niedostateczną wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Niedostatecznie zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Niedostatecznie posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Niedostatecznie potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów. Nie potrafi wskazać ich przyczyn.
Jeśli student nie mógł być na zajęciach, a posiada usprawiedliwienie, uzupełnia materiał zadania indywidualnie podczas konsultacji (lub na ostatnich zajęciach).
Literatura
Lektura podstawowa:
A. Horzyk, Negocjacje: sprawdzone strategie, Warszawa 2012.
E. M. Cenker, Negocjacje jako forma komunikacji interpersonalnej, Poznań 2011.
M.M. Czarnawska, Podstawy negocjacji i komunikacji, Wrocław 2006.
J. Kamiński, Negocjowanie: techniki rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2003.
E. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Kluczbork 2000.
Literatura uzupełniająca:
R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do Tak, Warszawa 2009.
A. Wich, S. Winch, Negocjacje: jednostka, organizacja, kultura, Warszawa 2010.
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Obecność obowiązkowa. Dopuszczalna jedna nieobecność bez usprawiedliwienia. |
W cyklu 2023/24_L:
Obecność obowiązkowa. Dopuszczalna jedna nieobecność bez usprawiedliwienia. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: