Wprowadzenie do Big Data science-ćwiczenia WSE-BD-WBDS-ćw
Celem zajęć jest wprowadzenie w zastosowanie Big Data w naukach społecznych, z
wykorzystaniem czterech przypadków badań potrzebujących wzmocnienia prze Big Data.
Uczestnicy próbują samodzielnie dotrzeć do różnego rodzaju uporządkowanych
statystycznych danych, zapoznać się z ich formatem i potrzebami w przetwarzaniu.
Stosownie do wybranej teorii albo dziedziny badań spróbują sami stworzyć mini BD bazę
danych. Accent kładzie się na umiejętności dobrania danych odpowiednio do celu;
zrozumienia potencjału BD i ich ograniczeń.
W cyklu 2024/25_Z:
Celem zajęć jest wprowadzenie w zastosowanie Big Data w naukach społecznych przez próbę stworzenia własnych zbiorów danych na podstawie samoobserwacji i statystyki. Uczestnicy próbują samodzielnie dotrzeć do różnego rodzaju uporządkowanych statystycznych danych i nieuporządkowanych danych, zapoznać się z ich formatem i potrzebami w przetwarzaniu. Stosownie do wybranej teorii albo dziedziny badań spróbują sami stworzyć mini BD bazę danych. Akcent kładzie się na umiejętności dobrania danych odpowiednio do celu; zrozumienia potencjału BD i ich ograniczeń. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Student ma pojęcie o formacie i zastosowaniu BD w socjologii.
Umiejętności
- Student posiada umiejętność stworzenia własnej bazy danych korzystając z danych uporządkowanych.
- Student potrafi wytłumaczyć, jak zdobyte BD mogą uzupełnić luki wiedzy na obrany akademicki temat.
- Student potrafi zaprezentować wyniki własnych analiz w postaci bazy danych, jej opisu, łącznie z linkami na bazy danych BD.
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną student terminowo wykonuje polecone zadania w minimalnym
stopniu wykorzystując nabytą wiedzę z zajęć.
Na ocenę dostateczną plus student terminowo wykonuje polecone zadania, wykorzystując
nabytą wiedzę z zajęć w sposób ograniczony do najprostszych zagadnień.
Na ocenę dobrą student terminowo wykonuje polecone zadania wyraźnie wykorzystując
nabytą wiedzę z zajęć, nie zawsze w sposób poprawny.
Na ocenę dobrą plus student terminowo wykonuje polecone zadania wyraźnie i poprawnie
wykorzystując nabytą wiedzę z zajęć.
Na ocenę bardzo dobrą student terminowo wykonuje polecone zadania w twórczy i
poprawny sposób wykorzystując nabytą wiedzę z zajęć.
Literatura
Mayer-Schonberger V. and Cukier K. 2014 Big Data. Rewolucja, która zmieni masze myślenie, pracę i życie. Warszawa: MT Biznes Ltd
W cyklu 2024/25_Z:
Mayer-Schonberger V. and Cukier K. 2014 Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie. Warszawa: MT Biznes Ltd Salganik M.J. 2018. Bit by bit: social research in digital age. Princeton University Press. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: