Statystyka WSE-BD-S
I. Wprowadzenie symboliki, podstawowych pojęć i metodyki przedmiotu
II. Miary średnie
III Miary dyspersji
IV Miary koncentracji i korelacji
V Funkcja regresji
VI Zmienne losowe i ich właściwości
VII Podsumowanie wiadomości
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
BDAS2_W01 studenci w pogłębionym stopniu rozumieją tradycje empirycznych badań społecznych i miejsce "danych" ("faktów społecznych") w procesie poznania socjologicznego
BDAS2_U01 studenci umieją łączyć dane empiryczne z teoriami społecznymi i wskazywać ich wzajemne zależności
BDAS2_U16 studenci umieją współdziałać z innymi w ramach prac zespołowych
BDAS2_K01 studenci rozumieją konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i uczenia się przez całe życie
BDAS2_U06 potrafi przeprowadzać wielowymiarowe analizy i interpretacje zjawisk społecznych, ekonomicznych oraz politycznych
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - dopuszczalne są dwie nieobecności
Zajęć mogą odbywać się zdalnie z zastosowaniem platformy moodle i innych możliwości m.in. TEAMS, Office 365 oferowanych przez UKSW
wejściówka x 5 pkt
kolokwium x 10 pkt
0 - 55% niedostateczny
55% - 64% w dostatecznym stopniu:
BDAS2_W01 studenci w pogłębionym stopniu rozumieją tradycje empirycznych badań społecznych i miejsce "danych" ("faktów społecznych") w procesie poznania socjologicznego
BDAS2_U01 studenci umieją łączyć dane empiryczne z teoriami społecznymi i wskazywać ich wzajemne zależności
BDAS2_U16 studenci umieją współdziałać z innymi w ramach prac zespołowych
BDAS2_K01 studenci rozumieją konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i uczenia się przez całe życie
BDAS2_U06 potrafi przeprowadzać wielowymiarowe analizy i interpretacje zjawisk społecznych, ekonomicznych oraz politycznych
64% - 70% dostateczny plus
BDAS2_W01 studenci w pogłębionym stopniu rozumieją tradycje empirycznych badań społecznych i miejsce "danych" ("faktów społecznych") w procesie poznania socjologicznego
BDAS2_U01 studenci umieją łączyć dane empiryczne z teoriami społecznymi i wskazywać ich wzajemne zależności
BDAS2_U16 studenci umieją współdziałać z innymi w ramach prac zespołowych
BDAS2_K01 studenci rozumieją konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i uczenia się przez całe życieBDAS2_W01 studenci w pogłębionym stopniu rozumieją tradycje empirycznych badań społecznych i miejsce "danych" ("faktów społecznych") w procesie poznania socjologicznego
BDAS2_U01 studenci umieją łączyć dane empiryczne z teoriami społecznymi i wskazywać ich wzajemne zależności
BDAS2_U16 studenci umieją współdziałać z innymi w ramach prac zespołowych
BDAS2_K01 studenci rozumieją konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i uczenia się przez całe życie
BDAS2_U06 potrafi przeprowadzać wielowymiarowe analizy i interpretacje zjawisk społecznych, ekonomicznych oraz politycznych
BDAS2_U06 potrafi przeprowadzać wielowymiarowe analizy i interpretacje zjawisk społecznych, ekonomicznych oraz politycznych
70% - 80% w dobrym stopniu
BDAS2_W01 studenci w pogłębionym stopniu rozumieją tradycje empirycznych badań społecznych i miejsce "danych" ("faktów społecznych") w procesie poznania socjologicznego
BDAS2_U01 studenci umieją łączyć dane empiryczne z teoriami społecznymi i wskazywać ich wzajemne zależności
BDAS2_U16 studenci umieją współdziałać z innymi w ramach prac zespołowych
BDAS2_K01 studenci rozumieją konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i uczenia się przez całe życie
BDAS2_U06 potrafi przeprowadzać wielowymiarowe analizy i interpretacje zjawisk społecznych, ekonomicznych oraz politycznych
80% - 85% dobry plus
BDAS2_W01 studenci w pogłębionym stopniu rozumieją tradycje empirycznych badań społecznych i miejsce "danych" ("faktów społecznych") w procesie poznania socjologicznego
BDAS2_U01 studenci umieją łączyć dane empiryczne z teoriami społecznymi i wskazywać ich wzajemne zależności
BDAS2_U16 studenci umieją współdziałać z innymi w ramach prac zespołowych
BDAS2_K01 studenci rozumieją konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i uczenia się przez całe życie
BDAS2_U06 potrafi przeprowadzać wielowymiarowe analizy i interpretacje zjawisk społecznych, ekonomicznych oraz politycznych
85% - 100% na bardzo dobrym poziomie
BDAS2_W01 studenci w pogłębionym stopniu rozumieją tradycje empirycznych badań społecznych i miejsce "danych" ("faktów społecznych") w procesie poznania socjologicznego
BDAS2_U01 studenci umieją łączyć dane empiryczne z teoriami społecznymi i wskazywać ich wzajemne zależności
BDAS2_U16 studenci umieją współdziałać z innymi w ramach prac zespołowych
BDAS2_K01 studenci rozumieją konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i uczenia się przez całe życie
BDAS2_U06 potrafi przeprowadzać wielowymiarowe analizy i interpretacje zjawisk społecznych, ekonomicznych oraz politycznych
Literatura
Sobczyk M.,2021, Statystyka, PWN, Warszawa
Jasiński M., Lissowski G., Haman J., 2011, Podstawy statystyki dla socjologów Tom 1, Opis statystyczny, PWN, Warszawa
Jasiński M., Lissowski G., Haman J., 2011, Podstawy statystyki dla socjologów Tom 2, Zależności statystyczne, PWN, Warszawa
Kassyk-Rokicka H., Statystyka. Zbiór zadań, PWE, Warszawa, 1996.
Literatura dodatkowa:
Nawojczyk M. , Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków 2010. (dostępne w Bibliotece Narodowej)
Kozłowski A., Szreder M., 2020, Informacje spoza próby w badaniach statystycznych, PWN, Warszawa (dostępna w Bibliotece Narodowej)
Kopczyński M., 'Podstawy statystyki', Mówią wieki, Warszawa 2005.
|
W cyklu 2025/26_Z:
Sobczyk M.,2021, Statystyka, PWN, Warszawa Jasiński M., Lissowski G., Haman J., 2011, Podstawy statystyki dla socjologów Tom 1, Opis statystyczny, PWN, Warszawa Jasiński M., Lissowski G., Haman J., 2011, Podstawy statystyki dla socjologów Tom 2, Zależności statystyczne, PWN, Warszawa Kassyk-Rokicka H., Statystyka. Zbiór zadań, PWE, Warszawa, 1996. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: