Teorie pracy socjalnej - konwersatorium WS-SOZ-PS-TPSkw
Student zdobywa i utrwala wiedzę z zakresu teorii pracy socjalnej i mozliwości ich praktycznego aplikowania w rzeczywistości społecznej. Potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do konkretnych przypadków z zakresu pracy socjalnej.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
- Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.
- Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)
-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,
--Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;
- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym.
- udział w zajęciach - 16 godzin
- konsultacje- 10 godzin
- przygotowanie się do zaliczenia - 36
Kryteria oceniania
1. Ocena bardzo dobra - Ma rozległa wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.
- Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)
-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,
--Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;
- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym
Ocena dobra - Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.
- Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)
-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,
--Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;
- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym
- Ocena dostateczna - Ma podstawowoą wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie w stopniu podstawowym koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.
- Zna i rozumie w stopniu podstawowym koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)
-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,
--Potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;
- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym
ocena niedostateczna - Nie ma wiedzy o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.
-Nie zna i nie rozumie koncepcji bio-socjo-kulturowej rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)
-Nie potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,
--Nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;
- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym
Literatura
1. Mel Gray, Stephen A. Webb, Praca socjalna, Teorie i metody, podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2012.
2. Cristina De Robertis, Metodyka działania w pracy socjalnej, Warszawa 1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: