Laboratorium seminaryjne - dr hab. Joanna Truszkowska WS-SOZ-PS-LS-JT
Student w toku zajęć nabywa umiejętność gromadzenia i wykorzystywania informacji i danych.
Z techniki pozyskiwania danych, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim
Pdpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie problemu
Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywad w tym celu dostępne mu źródła.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
-zna techniki pozyskiwania danych, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
-posiada umiejętnośd rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
- posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim
-potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie problemu
- rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywad w tym celu dostępne mu źródła.
Kryteria oceniania
- dyskusja dotycząca form poszukiwania i gromadzenia materiałów źródłowych
- dyskusja dotycząca podstawowych metod i technik badawczych wykorzystywanych w pracy socjalnej
Literatura
1. Cristina de Robertis, Metodyka działania w pracy socjalnej, Warszawa 1996;
2. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, tłum. W. Betkiewicz, PWN, Warszawa 2004.
2.Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, tłum. E. Hornowska, Wydawnictwo Zysk i s-ka, Poznań 2001.
3. Pisanie pracy dyplomowej: licencjackiej, inynierskiej, magisterskiej : poradnik / Stanisław Dawidziuk ; Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: