Translatorium WS-SO-T
Zakres tematyczny:
Zróżnicowanie paradygmatyczne w ramach nauk społecznych a strategie badań jakościowych
Paradygmaty i metateorie;
Strategie badań jakościowych;
Projektowanie badania jakościowego
Metodologia teorii ugruntowanej- podejścia klasyczne
Metodologia teorii ugruntowanej- ujęcia konstruktywistyczne i postmodernistyczne
Przykłady projektów prowadzonych zgodnie z metodologią teorii ugruntowanej
Badania działaniu- action research
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
SO2_W02, SO2_W05, SO2_W06, SO2_W08; SO2_U01, SO2_U05; SO2_K01, SO2_K03
Kryteria oceniania
Omawianie artykułów i fragmentów publikacji z przedstawionej listy.
Weryfikacja prawidłowego zrozumienia treści, utrwalenie informacji. Cotygodniowe wypełnianie ćwiczeń do przesyłanych artykułów/ raportów- słownictwo z zakresu badań społecznych i pytania do tekstu.
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Dopuszczalne maksymalnie dwie nieobecności.
Przygotowanie do zajęć- znajomość tekstów wyznaczonych na dany dzień. Możliwe kontrolne, niezapowiedziane sprawdziany.
Punktowana aktywność- konstruktywne uczestnictwo w zajęciach.
Literatura
Lista artykułów/rozdziałów omawianych na zajęciach:
Keith F Punch, Design in Qualitative research- chapter: Overview, in: Introduction to Social Research, Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, s. 134-140
Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Case Studies, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 142-149.
Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Etnography, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 150- 153.
Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Grounded theory, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 154- 159.
Melanie Birks, Jane Mills, Grounded theory. A Practical Guide SAGE Los Angeles, London, 2011, 4-14.
Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Action Research, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005.
Julienne Meyer, What is action research? s. 453-455, in: (ed.) C.Seale, Social research methods : a reader 2003.
Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Collecting Qualitative Data. The Interview in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 168- 178.
Sue Jones, Depth Interviewing, 257-260, in: (ed.) C. Seale, Social research methods : a reader, 2003.
Keith F. Punch, Introduction to Social Research; chapter: Collecting Qualitative Data. Observation, Participant Observation, Documentary Data; in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 178-186.
Keith F. Punch, Introduction to Social Research; chapter: Other Approaches to Qualitative analysis, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 216-228.
Jonathan Potter, Margaret Wetherell, Unfolding Discourse Analysis, 350-356, in: (ed.) C. Seale, Social research methods : a reader, 2003.
Stuart Hall, Foucault and discourse, 345-349, in: (ed.) C. Seale, Social research methods : a reader, 2003.
Kathy Charmaz, Constructing Grounded theory. A Practical Guide through Qualitative Analysis SAGE Los Angeles, London, 2006, 42-66.
Krzysztof Konecki, Time in the Recruiting Search Process by Headhunting Companies, 131-146 in: (ed.) Anselm Strauss, Juliet Corbin, Grounded Theory in Practice, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi, 1997.
Adele Clarke, Situational Analysis. Grounded Theory after Postmodern Turn; Doing situational Maps and Analysis, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi , 2005 83-99 [fragment rozdziału]
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: