Laboratorium seminaryjne WS-SO-PS-LS
Zajęcia przygotowują studentów do pracy z tekstem naukowym, w
tym do pracy nad tekstem własnym. Zajęcia służą nauce analitycznej lektury tekstów, ich streszczania, oraz konstrukcji własnego tekstu o charakterze naukowym
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedze z zakresu:
- różnych rodzajów struktur i instytucji społecznych,
- metod i narzędzi, w tym technik pozyskiwania danych, właściwych dla pracy socjalnej,
- podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego;
Student potrafi:
- wykorzystać podstawowa wiedze teoretyczna i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych w zakresie socjologii,
- właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych w zakresie pracy socjalnej,
- rozumieć i analizować zjawiska społeczne;
W zakresie kompetencji społecznych student:
- rozumie potrzebę uczenia się przez cale życie; ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz samodzielnego wykorzystywania w tym celu dostępnych mu źródeł; potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne;
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania;
- potrafi uzupełniać i doskonalić nabyta wiedze i umiejętności; rozumie potrzebę jej doskonalenia.
Opis ECTS:
obowiązkowy udział w zajęciach - 30 godz.(w tym 14 godz. za pośrednictwem platformy e-learning)
konsultacje - 10 godz.
przygotowanie zadań - praca na odległość - 14 godz.
przygotowanie projektu pracy dyplomowej - 36 godz.
Suma godz. - 90
Liczba ECTS - 90 godz./30 godz. = 3
Kryteria oceniania
Ocena końcowa:
1. Obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszcza się możliwość dwóch
nieobecności w semestrze).
3. Ocena merytoryczna poszczególnych prac cząstkowych i projektu pracy dyplomowej
4. Ocena zaangażowania studenta w pracę na ćwiczeniach.
Literatura
M. Ozorowski, Podstawy metodyki pracy naukowej, Warszawa 2006.
K. E. Sullivan, Paragraph practice, New York 1976.
R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: