Lider społeczności lokalnej WS-SO-PS-3-LSL
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Opis ECTS:
Aktywność studenta - nakład pracy w godz.
udział w konwersatorium - 30 g.
przygotowanie do konwersatorium - 30 g.
konsultacje - 15 g.
Suma godz. - 75 g.
Liczba ECTS - 75 g./30 g. (25 g.) = 3
Kryteria oceniania
1. Podczas konwersatorium studenci zapoznają stopniowo - poprzez studium tekstów i dyskusję - z problematyką roli liderów w społeczności lokalnych. Konwersatorium odbywa się w wymiarze 30 g. w semestrze zimowym.
2. Każde zajęcia poprzedzone są krótkim sprawdzianem z zadanego tekstu (10-15 minut), z którego każdorazowo student może otrzymać od 0 do 3 p.
3. W semestrze odbywa się 10 sprawdzianów z przeczytanych tekstów, tak więc student może otrzymać od 0 do 30 p. w semestrze.
4. Prowadzący do sumy punktów za sprawdziany dodaje liczbę punktów za aktywność podczas zajęć i za pracę w małych zespołach roboczych. Każdorazowo student może zdobyć 0-1,5 p.
5. Na podstawie otrzymanych punktów za sprawdziany i aktywność na zajęciach student otrzymuje zaliczenie na ocenę, przy czym minimalna liczba zdobytych punktów wynosi 18 p. (czyli 60%):
na ocenę ndst - 0-17,99 p.
na ocenę dst - 18,00-20,40
na ocenę dst+ - 20,41-22,80
na ocenę db - 22,81-25,20
na ocenę db+ - 25,21-27,60
na ocenę bdb - 27,61-30,00 p.
6. Student ma prawo napisać zaległe sprawdziany i poprawić sprawdziany, które napisał na niedostateczną liczbę punktów. Poprawy odbywają się na przedostatnich zajęciach w semestrze.
7. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze.
Literatura
1. Krzysztof Dzieńdziura, Teoretyczno-metodologiczna problematyka społeczności lokalnych, w: Tegoż, Liderzy w społecznościach lokalnych, Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Zielona Góra 1994, s. 7-16.
2. Krzysztof Dzieńdziura, Metody identyfikacji i charakterystyki liderów w społecznościach lokalnych, w: Tegoż, Liderzy w społecznościach lokalnych, Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Zielona Góra 1994, s. 17-48.
3. Agnieszka Naumiuk, Aktywizowanie grup i jednostek w środowisku lokalnym, w: Tejże, Edukacja i aktywizacja społeczna w organizacjach pozarządowych. Przykład ruchu United Way, s. 37-44.
4. Bogusław Kotarba, Liderzy społeczni w gminie wiejskiej, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 342-358.
5. Krzysztof Mikołajewski, Samorząd terytorialny wobec lokalnych liderów i procesów partycypacji obywatelskiej. Studium przypadku na podstawie doświadczeń dzielnicy Targówek m.st. Warszawy, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 269-287.
6. Zuzanna Osmólska, Kompetencje obywatelskie jako czynnik niezbędny do pełnienia roli lidera społecznego, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 68-79.
7. Agnieszka Szczudlińska-Kanoś, Reprezentacja czy partycypacja? - rola współczesnego lidera społecznego, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 99-110.
8. Artur Laska, Innowacyjność jako wyróżnik lidera w sferze publicznej, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 11-127.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: