Poradnictwo ćw. WS-SO-PS-2-Pćw
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ćwiczenia:
PS1_W11
Zna metody diagnozowania i ewaluowania stosowane w pracy
socjalnej.
PS1_U06
Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych prowadzących do wykluczenia i marginalizacji osób,
grup i lokalnych społeczności; diagnozuje potrzeby i zasoby
(potencjały, siły).
PS1_U07
Potrafi opracowywać strategie działań w zakresie pomocy
indywidualnej, grupowej i środowiskowej.
PS1_K09
Ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.
Wiedza:
- Zna typowe struktury i instytucje społeczne, w szczególności te, które składają się na system pomocy społecznej i są z nim powiązane; nazywa instytucje zajmujące się wsparciem i poradnictwem społecznym, charakteryzuje ich obowiązki oraz zasady i normy postępowania.
-Posiada wiedzę o głównych środowiskach życia człowieka (rodzina, grupa rówieśnicza, szkoła sąsiedztwo, organizacje społeczne, społeczność lokalna, o ich strukturze, dynamice i warunkach optymalnego rozwoju; rozpoznaje i charakteryzuje problemy i obszary wymagające działań z obszaru poradnictwa.
- Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej; wskazuje formy działań z zakresu poradnictwa w odniesieniu do konkretnych grup.
Umiejętności:
- Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, prowadzących do wykluczenia i marginalizacji osób, diagnozuje potrzeby i zasoby (potencjały, siły); ocenia sytuację osób z grup szczególnego ryzyka, rozpoznaje zagrożenia i szacuje możliwości wyjscia z trudnej sytuacji.
- Identyfikuje instrumenty dostępne w procesie prowadzenia pracy z obszaru poradnictwa.
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności socjalnej.
Kompetencje:
- Potrafi krytycznie ocenić analizowane sytuacje.
- Docenia różnorodność metod i form pomocy.
- Dostrzega relacje między instytucjami służącymi wsparciem.
Opis ECTS
udział w ćwiczeniach - 30 godzin
przygotowanie się do ćwiczeń - 20 godzin
przygotowanie się do kolokwium - 20 godzin
konsultacje 5 godzin
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową z ćwiczeń składa się ocena z aktywnego udziału i przygotowania do zajęć - 20%, obecność - 20%, ocena z przygotowanej prezentacji- 60%.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: