Metody jakościowe w badaniach marketingowych WS-SO-MJwBM
Konwersatorium obejmuje omówienie następujących zagadnień:
1. Istota i rodzaje badań marketingowych
2. Porównanie metod jakościowych i ilościowych w badaniach marketingowych
3. Ewolucja w rozumieniu konsumenta, utajone postawy konsumenckie
4. Fazy procesu badawczego
5. Planowanie schematu badania
6. Techniki projekcyjne
7. Konstruowanie scenariusza wywiadu, prowadzenie wywiadu
8. Analiza i interpretacja wyników
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
1. Obecność obowiązkowa. Posiadanie więcej niż dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności skutkuje niezaliczeniem konwersatorium.
2. Dyskusja sprawdzająca znajomość zadanych przez prowadzącego lektur - możliwość uzyskania max 1 pkt. na wybranych zajęciach (max. do zdobycia 5 pkt. w trakcie semestru)
3. Przygotowanie prac zaliczeniowych – 3 x 5 pkt.
Razem do uzyskania 20 pkt.
Kryteria oceniania:
19 - 20 pkt. - bardzo dobry
17 - 18 pkt. - dobry +
15 - 16 pkt. - dobry
13 - 14 pkt. - dostateczny +
11 - 12 pkt. - dostateczny
10 pkt. i mniej – niedostateczny
Literatura
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001
Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody IAT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004
Maison D., Stasiuk K., Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017
Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999
Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: