Badania społeczne w praktyce WS-SO-BSwP
1.Proces komunikacji – charakterystyka
2.Proces komunikacji – charakterystyka
3.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (rozwój metody badawczej, jej zastosowanie, analiza zawartości a analiza treści)
4.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (jednostki analizy i kategoryzacji, badanie cech formy i cech treści przekazu)
5.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (modele aktów komunikacji, badanie związku przyczynowo-skutkowego przy zastosowaniu analizy zawartości)
6.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
7.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
8.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
9.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
10.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
11.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
12.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
13.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
14.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań
15.Ocena i omówienie przygotowanych przez studentów projektów badań
Metody oceny:przygotowanie projektu badawczego w oparciu o wybrany przez studenta problem
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
a) Student charakteryzuje metody i narzędzia badań procesu komunikacji.
b) Student opisuje techniki pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem.
c) Student charakteryzuje procesy komunikowania kształtujące struktury społeczne.
Umiejętności:
a) Student analizuje proces komunikacji społecznej i analizuje jego konteksty.
b) Student formułuje wnioski, stawia hipotezy na temat procesu komunikacji.
Kompetencje społeczne:
Student nabywa kompetencji pracy zespołowej.
Udział w zajęciach 30h
Przygotowanie do zaliczenia 20h
Czas na napisanie pracy 20h
3 ECTS
Kryteria oceniania
Obecność podczas zajęć (możliwe dwie nieusprawiedliwione obecności), prezentacja podczas zajęć projektu badawczego, przygotowanie na koniec semestru kolejnego projektu badawczego (odrębnego niż prezentowany podczas zajęć).
Literatura
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.
Gackowski T. [et al.], Skrypt do analizy zawartości prasy, Warszawa 2007.
Goban-Klas T., Analiza zawartości przekazów masowych, [w:] Badania empiryczne w socjologii, t. 2, red. M. Malikowski, M. Niezgoda, Tyczyn 1997.
Lisowska-Magdziarz M. Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Wersja 1.1., Kraków 2004.
Pisarek W., Analiza zawartości, Kraków 1983,
Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.
Szpunar M., Badania Internetu vs. badania w Internecie, czyli jak badać nowe medium – podstawowe problemy metodologiczne, „Studia Medioznawcze” 2007, nr 2.
Zawartość mediów, czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, red. T. Gackowski, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: