Marketing polityczny WS-PO-MP
W ramach zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia.
Wstęp do marketingu politycznego
Marketing polityczny w Europie i USA
Kampanie wyborcze i kampanie polityczne
Systemy polityczny i system wyborczy
Wyborcy i zachowania wyborcze
Strategia w kampanii wyborczej
Analiza środowiska politycznego
Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów
Komunikacja w kampanii wyborczej
Kampania bezpośrednia
Negatywne kampanie wyborcze
Marketing Polityczny w Internecie
Metody dydaktyczne:
- ćwiczeniowa
- metoda projektu
- studium przypadku
- giełda pomysłów
- e-learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego
EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie
Umiejętności:
EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych
EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu
EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.
Kompetencje społeczne:
EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej
EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- 2 kolokwia
- aktywność na zajęciach
- praca zaliczeniowa
Student może być nieobecny na zajęciach bez usprawiedliwienia 2 razy. Następne nieobecności wymagają zwolnienia lekarskiego lub wiarygodnego wyjaśnienia. Brak wymaganej liczby obecności na zajęciach oznacza jego
niezaliczenie.
Kryteria:
ocena 2 (ndst) - student nie zna podstawowej terminologii z zakresu marketingu politycznego, nie ma wiedzy na temat podstawowych elementów i narzędzi marketingu politycznego i nie potrafi wyróżnić i opisać ich wykorzystania w środowisku kampanii politycznych i wyborczych
ocena 3 (dst) - student zna w ograniczonym stopniu podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; posiada znacznie ograniczoną wiedzę na temat elementów i narzędzi marketingu politycznego i z trudem wyróżnia i opisuje ich wykorzystanie w kampaniach politycznych i wyborczych
ocena 4 (db) - student zna w pełni podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; ma średnio uporządkowaną wiedzę na temat rożnych narzędzi marketingu politycznego oraz czynników wpływających na jego skuteczne wykorzystanie w środowisku kampanii politycznych i wyborczych
ocena 5 (bdb) - student zna w pełni podstawową podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; posiada kompletną i w pełni uporządkowaną w wiedzę na temat wykorzystania narzędzi oraz czynników wpływających na ich skuteczne wykorzystanie w środowisku kampanii politycznych i wyborczych
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002
2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000.
3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005.
4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010.
5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
6. Bogusława Dobek-‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012.
7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001.
8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
Literatura dodatkowa:
B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003.
R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005.
K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999.
M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: