Projekt / konferencja WS-PO-EU-UwKzR
Zajęcia są kontynuacja zajęć "Projekt badawczy"
z poprzedniego semestru.
Ich podstawowym celem jest doskonalenie
umiejętności prezentowania wyników badań
w formie pisemnej i ustnej.
Podczas zajęć studenci uczą się:
- analizy przeprowadzonych przez siebie zajęć pod kątem
ich celu, hipotezy, zastosowanej metody, najważniejszych
wyników i wniosków, wartości badań oraz charakteru nowatorskiego
- pisemnej prezentacji swoich badań jako:
a. artykułów naukowych
b. krótkiej noty/komunikatu
c. postera/grafiki/wykresu
Ta część zajęć kończy się przygotowaniem: artykułu z badań, krótkiej noty, oraz grafiki.
- ustnej prezentacji swoich badań jako
a. pełnego referatu/wystąpienia na konferencji
b. krótkiego komunikatu
c. głosu w dyskusji
Ta część zajęć kończy się przygotowaniem: wygłoszeniem komunikatu z badań oraz pełnego referatu na zajęciach w grupie, lub na wewnętrznej konferencji.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zajęcia ukierunkowane na następujące efekty kształcenia:
- Umiejętność analizy przeprowadzonych przez siebie badań pod kątem ich wartości, istoty i wniosków wartych zakomunikowania, utrwalenia
- Umiejętność pisemnej prezentacji wyników badań
- Umiejętność ustnej prezentacji wyników badań
Kryteria oceniania
Ad. Umiejętność analizy przeprowadzonych przez siebie badań pod kątem ich wartości, istoty wniosków wartych zakomunikowania, utrwalenia:
- Studentka/student potrafi określić cel, hipotezę i tezy swych badań (ocena dostateczna)
- Studentka/student potrafi określić cel, hipotezę i tezy swych badań, a także przekonująco wskazać ich najważniejsze i najbardziej wartościowe wnioski, (ocena dobra)
- Studentka/student potrafi określić cel, hipotezę i tezy swych badań, a także przekonująco wskazać ich najważniejsze i najbardziej wartościowe wnioski, oraz określić ich ocenę na tle stanu badań (ocena bardzo dobra)
Ad. Umiejętność pisemnej prezentacji wyników badań:
- Studentka/student potrafi przygotować pisemny komunikat ze swoich badań (ocena dostateczna)
- Studentka/student potrafi przygotować pisemny komunikat oraz artykuł ze swoich badań (ocena dobra)
- Studentka/student potrafi przygotować pisemny komunikat, artykuł oraz wykres/graficzną prezentację wyników swoich badań (ocena bardzo dobra)
Ad. Umiejętność ustnej prezentacji wyników badań:
- Studentka/student potrafi ustnie (nie czytając) przedstawić czytelny komunikat ze swych badań ( na 5 minut)
- Studentka/student potrafi ustnie (nie czytając) przedstawić czytelny referat ze swoich badań (15-20 minut)
- Studentka/student potrafi ustnie (nie czytając) przedstawić czytelny komunikat ze swych badań ( na 5 minut) oraz referat (15-20 minut)
Literatura
Radosław Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
Stefan Nowak. Metodologia nauk społecznych, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: