Język łaciński WS-NH-HI-JLac2R
Odmiana czasownika:
- indicativus, imperativus, coniunctivus preasentis activi/ passivi w 4 koniugacjach
- indicativus, imperativus, coniunctivus imperfecti activi/ passivi w 4 koniugacjach
- indicativus, imperativus, coniunctivus perfecti activi/passivi w 4 koniugacjach
- indicativus, imperativus, coniunctivus plusquamperfecti activi/passivi w 4 koniugacjach
- indicativus futuri I, II activi/ passivi w 4 koniugacjach
- odmiana czasowników złożonych, a także nieregularnych: fero, eo, volo, nolo, malo, fio
Odmiana rzeczownika
- I, II, III, IV i V deklinacja w rodzajach męskim, żeńskim, nijakim
- znajomość wyjątków
Odmiana oraz stopniowanie przymiotnika i przysłówka
Imiesłowy:
- participium preasentis activi
- participium perfecti passivi
- participium futuri activi/ passivi
Konstrukcje:
- ACI/ NCI
- CPA/ CPP
Okresy warunkowe:
- modus realis
- modus potentialis
- modus irrealis
Coniunctivus w zdaniu głównym oraz w zdaniu podrzędnym
Zaimki:
- wskazujący
- osobowy
- dzierżawczy
- względny
Przyimki
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W12 Ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i nauki oraz orientację we współczesnym życiu naukowym i kulturalnym. Zna najważniejsze wydawnictwa naukowe z zakresu dziejów kultury europejskiej i polskiej i jej twórców.
K_U10 Posiada podstawową znajomość języka łacińskiego.
K_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia.
K_K05 Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i tradycji zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym: historii powszechnej i Polski, historii regionu Mazowsza. Ma świadomość znaczenia i roli Kościoła w procesie historycznym i jego miejsce w kształtowaniu wspólnych korzeni kultury europejskiej. Rozumie znaczenie kultury judeochrześcijańskiej i klasycznej w historii Europy
Kryteria oceniania
Obowiązkowa obecność na zajęciach
weryfikacja przygotowania do zajęć poprzez sprawdzanie pracy domowej
sprawdzanie wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany pisemne
Literatura
1) Teksty i ćwiczenia zawarte w materiałach opracowanych przez osobę prowadzącą zajęcia i przekazanych studentom.
2) Słownik łacińsko-polski, najlepiej K. Kumanieckiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: