Zarządzanie strategiczne WS-EK-MGR-ZS
1. Zarządzanie strategiczne - wprowadzenie.
2. Myślenie strategiczne w działaniu.
3. Koncepcja strategicznego zarządzania.
4. Rodzaje strategii.
5. Analiza strategiczna.
6. Rywalizacja pomiędzy przedsiębiorstwami sektora.
7. Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstwa.
8. Analiza SWOT.
9. System Balanced Scorecard (Zrównoważona Karta Wyników, Strategiczna Karta Wyników).
10. Analiza SPACE (Strategic Position and Action Evaluation).
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
ECTS 3 pkt.
Obecność podczas zajęć - 30 godz.
Przygotowanie do dyskusji na zajęciach - 30 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 15 godz.
Łącznie: 75 godz. / 25 = 3
Potrafi identyfikować szanse i zagrożenia funkcjonowania organizacji biznesowych i non-profit, tworzyć opcje strategiczne i je realizować. Wiedza i umiejętności z tego obszaru powinny być przydatne zarówno dla menedżerów już funkcjonujących organizacji, jak i nowo tworzonych.
Potrafi krytycznie oceniać zarządzanie strategiczne w wybranych organizacjach.
Kryteria oceniania
1. Zrealizowanie zadania projektowego związanego z zarządzaniem strategicznym.
2. Egzamin ustny z teorii i praktyki zarządzania strategicznego.
Literatura
1. Maria Romanowska: Zarządzanie strategiczne firmą, Warszawa 1996 (CIM)
2. Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 2000 (PWE)
3. Krzysztof Obłój: Strategia organizacji, Warszawa 1999 (PWE)
4. Józef Penc: Strategiczny system zarządzania, Warszawa 2001 (Placet)
5. Rafał Krupski (red.): Zarządzanie strategiczne, Koncepcje, metody, Wrocław 1999 (AE)
6. W. Bień, B. Dobiegała-Korona,…: Skuteczne strategie, Warszawa 1997 (CIM)
7. Adam Stabryła: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Warszawa-Karków 2002 (PWN)
8. Michael E. Porter: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji, Warszawa 1999 (PWE)
9. Doskonalenie strategii, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion 2006
10. Zdzisław Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
11. Jerzy Rokita, Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005
12. Bogdan Gliński, Bolesław Kuc, Hanna Fołtyn, Menedżeryzm, strategie, zarządzanie, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2000
13. Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Piotr Banaszyk, Hubert Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: