Zarządzanie jakością WS-EK-MGR-ZJ
1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością.
2. Jakość w aspekcie prakseologicznym i normatywnym.
3. Zarządzanie organizacją jako przedmiot doskonalenia.
4. Kontrola jako instrument stymulujący oraz weryfikujący jakość zarządzania.
5. Ogólne podejścia przy doskonaleniu rozwiązań organizacyjnych.
6. Metody badania i doskonalenia procesu pracy.
7. Projektowanie i wdrażanie zmian dla potrzeb zarządzania jakością.
ECTS 2 pkt.
Obecność podczas zajęć - 30 godz.
Przygotowanie do dyskusji na zajęciach - 10 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 10 godz.
Łącznie: 50 godz. / 25 = 2
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student powinien znać:
1. Ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działań związanych z nadaną kwalifikacją, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
2. W pogłębionym stopniu cechy człowieka jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania.
3. Zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości.
Kryteria oceniania
Wykłady:
1. Obecność i aktywność podczas zajęć.
2. Egzamin pisemny w postaci testu lub zadania projektowego.
3. Egzamin ustny dla poprawiających ocenę z egzaminu pisemnego.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Adam Hamrol, Władysław Mantura, Zarządzanie jakością : teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
2. Jerzy Łunarski, Zarządzanie jakością : standardy i zasady, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008.
3. Katarzyna Szczepańska, Zarządzanie jakością : w dążeniu do doskonałości, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011.
Książki w formacie pdf dostępne w Internecie:
1. Franciszek Mroczko, Zarządzanie jakością, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2012.
2. Anna Mazur, Hanna Gołaś, Zasady, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu jakością, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010.
Litera uzupełniająca:
1. Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.
2. Kazimierz Zimniewicz, Teoria i praktyka zarządzania. Analiza krytyczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.
3. Marek Lisiecki, Klasyczne i nowe metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: