Podstawy konserwacji ogrodów i założeń zieleni WS-AR-ZDK-PKOiZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ODKiŚ1_W05
W zakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony dóbr kultury i historii sztuki zna i rozumie elementarne fakty oraz zależności między nimi.
ODKiŚ1_W09
Ma elementarną wiedzę w zakresie najważniejszych nurtów i koncepcji filozofii europejskiej od czasów starożytnych po współczesność oraz rozumie zależności między nimi, a także rozumie elementarne fakty i pojęcia w obszarze norm etycznych obowiązujących w ochronie środowiska przyrodniczego oraz ochronie zabytków.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Egzamin pisemny, rozpoznawanie wybranych obiektów przedstawionych na zdjęciach lub planach. Możliwość egzaminu
poprawkowego w formie ustnej.
Kryteria oceniania:
Wiedza:
ocena 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni, nie
rozumie zagadnień związanych z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; nie zna najważniejszych
przykładów zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.
ocena 3 (dst): student ma podstawową wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie w stopniu
podstawowym zagadnienia związane z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozpoznaje najważniejsze
przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.
ocena 4 (db): student ma uporządkowaną wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie
zagadnienia z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; umie scharakteryzować najważniejsze przykłady
zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.
ocena 5 (bdb): student ma poszerzoną wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie w stopniu
zaawansowanym zagadnienia związane z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; student umie
scharakteryzować liczne przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.
Umiejętności:
ocena 2 (ndst): student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacji dotyczących
podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.
ocena 3 (dst): student w minimalny sposób potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje
dotyczące podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.
ocena 4 (db): student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące podstaw
konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z zasobów
internetowych instytucji kultury. Potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować
właściwą terminologię używaną w dziedzinie konserwacji ogrodów i założeń zieleni.
ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować
informacje dotyczące podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz
potrafi korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi swobodnie posługiwać się językiem specjalistycznym i
stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie konserwacji ogrodów i założeń zieleni.
Kompetencje:
ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przygotowanie referatu
na zadany temat; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach, nie formułując
własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytycznych.
ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu
przygotowanie referatu na zadany temat; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć rzadko biorąc udział w
dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie
referatu na zadany temat; często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach,
formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; bierze udział w pracach organizacyjnych podczas
ćwiczeń terenowych.
ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu
przygotowanie referatu na zadany temat; bardzo często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział
w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; chętnie i sprawnie bierze udział w
pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych.
Literatura
Literatura:
Longin Majdecki.
Ochrona i konserwacja zabytkowych założeń ogrodowych.
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1993
ISBN: 83-01-10825-8
Dorota Sikora
Konserwacja ogrodów regularnych XVII i XVIII w
Doktoraty Katedry Sztuki Krajobrazu SGGW
Wydawca Wydawnictwo Sztuka Ogrodu Sztuka Krajobrazu Beata J. Gawryszewska, 2011
ISBN 8393274737, 9788393274734
http://www.sztukakrajobrazu.pl/sikora.pdf
Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 1, Od starożytności po barok.
Wydanie: trzecie zmienione, dodruk
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2007).
ISBN: 978-83-01-15414-1
Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 2, Od XVIII wieku do współczesności.
Wydanie: trzecie zmienione, dodruk
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2009).
ISBN: 978-83-01-15416-5
Penelope Hobhouse. Historia Ogrodów.
Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, Wydanie I 2005.
ISBN 83-213-4375-9
Janusz Bogdanowski. Polskie ogrody ozdobne.
Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 2000.
ISBN: 83-213-3990-5
Marek Siewniak, Anna Mitkowska. Tezaurus sztuki ogrodowej.
Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa, 1998.
ISBN: 83-87897-03-X
Gerard Ciołek. Ogrody polskie.
Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 1978.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: