Seminarium ogólne WS-AR-SEMOG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA:
K_W01: Ma pogłębioną wiedzę o miejscu i znaczeniu archeologii w systemie nauk oraz o jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej
K_W02: Zna i rozumie terminologię archeologii, antropologii kultury, historii, historii sztuki, zabytkoznawstwa i konserwatorstwa, geologii i geografii na poziomie rozszerzonym
K_W05: Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami nauki, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych
K_W06: Ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary archeologii
K_W07: Zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji źródeł archeologicznych
K_W11: Ma pogłębioną wiedzę na temat zjawisk społecznych zachodzących w społecznościach różnego typu, rodzajów więzi społecznej oraz relacji pomiędzy strukturami społecznymi
UMIEJĘTNOŚCI:
K_U01: Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
K_U02: Posiada pogłębioną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki
K_U03: Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie archeologii
K_U04: Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową
K_U05: Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
K_U06: Potrafi dokonać analizy i interpretacji różnych wytworów kultury, stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia nauk humanistycznych, społecznych i ścisłych
K_U07: Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów własnych i poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań
K_U08: Posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i różnych mediach
K_U09: Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie archeologii i dziedzin współpracujących z archeologią oraz zarządzania dziedzictwem kulturowym oraz z niespecjalistami, w języku polskim i angielskim, a także popularyzować wiedzę o archeologii i dziedzictwie kulturowym
K_U10: Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych naukowych i popularno-naukowych prac pisemnych w języku polskim i angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym
K_U11: Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym
K_U12: Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów etycznych pojawiających się w pracy zawodowej archeologa i zarządcy dziedzictwa kulturowego
K_U17: Potrafi posługiwać się podstawowymi metodami statystycznej analizy danych i interpretować ich wyniki
K_U18: Potrafi w sposób przystępny przedstawić wyniki odkryć naukowych
K_U21: Posiada pogłębioną umiejętność pisania tekstów przydatnych w pracy akademickiej, jak na przykład: abstrakt, streszczenie, krótki artykuł
K_U22: Potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd w zakresie studiowanej dziedziny nauki oraz podając argumenty za i przeciw. Potrafi poprowadzić i podsumować dyskusję motywując uczestników do aktywności i ustosunkowując się do wyrażanych opinii
K_U23: Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne oraz oceniać je krytycznie pod względem przydatności do swojej pracy akademickiej.
Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K_K01: Ma świadomość transdyscyplinarności wiedzy z dziedziny archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym i rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia w tym zakresie
K_K02: Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
K_K03: Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania
OPIS ECTS:
Udział w seminarium: 60 godz.
Czas na napisanie referatów/esejów: 90 godz.
Konsultacje: 10 godz.
Suma godzin: 160 godz.
Liczba ECTS: 160 godz./25(30) = 6 ECTS
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: