Niedestrukcyjne metody badań archeologicznych WS-AR-NMBAć
Ćwiczenia stanowią uzupełnienie wykładu o tym samym tytule. Tematyka zajęć obejmuje niedestrukcyjne metody badań archeologicznych, ich genezę, technologię, zastosowania, ograniczenia i możliwość wzjemnego uzupełniania się. Zwłaszcza poruszane są zagadnienia dotyczące praktycznych możliwości stosowania owych metod w pracy archeologa, nie tylko jako uzupełnienie tradycyjnych badań inwazyjnych, lecz zamiast takowych. Część zajęć może odbyć się w formie praktycznej (udział w badaniach archeologicznych).
Udział w wykładach: 30 godz.
Przygotowanie do zaliczania: 30 godz.
Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Student posiada uporządkowaną wiedzę o niedestrukcyjnych metodach badań archeologicznych.
UMIEJĘTNOŚCI:
Student potrafi określić jakie są cele i możliwości nowoczesnych metod niedestrukcyjnych badań archeologicznych; student potrafi wyprowadzać wnioski na podstawie raportów archeologicznych oraz publikacji naukowych; umie opracować zadany temat w formie prezentacji ustnej i pracy pisemnej z aparatem.
KOMPETENCJE:
Student potrafi samodzielnie poszukiwać informacji na zadany temat, umie dyskutować, jest kreatywny i otwarty na opinie innych członków zespołu; potrafi zachować krytycyzm wobec tez naukowych.
Aktywność studenta/ nakład pracy w godzinach:
udział w ćwiczeniach - 30 godzin
czas na przygotowanie prezentacji - 10 godzin
czas na napisanie pracy pisemnej - 10 godzin
przygotowanie do ćwiczeń - 10 godzin
SUMA GODZIN - 60
LICZBA ECTS - 60 GODZIN = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności, trzecia - nawet usprawiedliwiona, wymaga dodatkowej kartkówki lub pracy pisemnej) 2. praca semestralna na zadany temat
na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie niedestrukcyjnych metod badań archeologicznych
na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie
na ocenę 4 (db) ma określoną wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie i poprawnie porusza się po zagadnieniach z zakresu niedestrukcyjntch metod badań archeologicznych, potrafi formułować opinie i dyskutować na zadany temat
na ocenę 5 (bdb) student swobodnie porusza się w wyżej wymienionych sferach.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Gojda M. 2005, Ancient landscape, settlement dynamics and non-destructive archaeology, Praga
Gojda M. et al. 2004, Nedestruktivní archeologie / Non-Destructive Archaeology, Praga
Renfrew C. i P. Bahn,2002, Archeologia Teorie, Metody, Praktyka, Warszawa 2002
Misiewicz K. 2006, Geofizyka archeologiczna, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: