Historia i archeologia antycznych cywilizacji Egiptu i bliskiego Wschodu - ćw. WS-AR-HASCEBWcw
Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z rozwojem kultur Bliskiego Wschodu i Egiptu od końca paleolitu do początku miast
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W03: Ma uporządkowaną podstawową wiedzę ogólną, obejmującą terminologię, teorie i metodologię nauk historycznych i społecznych
K_W11: Ma podstawową wiedzę na temat zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w społecznościach Starożytnego Bliskiego Wschodu, rodzajów więzi społecznej oraz relacji pomiędzy strukturami społecznymi
Umiejętności:
K_U01: Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
K_U04: Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
Kompetencje społeczne:
K_K02: Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Części składowe oceny z ćwiczeń:
- student przedstawia przygotowany przez siebie referat wraz z prezentacją
-wejściówki
- aktywny udział w zajęciach
Praktyki zawodowe
ocena prezentacji przygotowanej przez studenta.
Literatura
Bieliński P., Starożytny Bliski Wschód. Od początków gospodarki rolniczej do wprowadzenia pisma, Warszawa 1985
J. Lipińska, Historia rzeźby, reliefu i malarstwa starożytnego Egiptu, Warszawa 1978
R. Schultz, M. Seidel (red.), Egipt. Świat faraonów, Kolonia 2004
Ziółkowski A., Historia powszechna. Starożytność, Warszawa 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: