Zarządzanie projektami międzynarodowymi WP-SM-MON-ZPM(p)
Na przykładzie konkretnych instytucji m.in. agencji regulacyjnych UE Student podda praktycznej analizie interakcje między poszczególnymi organami takich gremiów i ich wpływ na skuteczność w realizacji poszczególnych projektów.
Zakres tematyczny:
1) Instytucjonalizacja i internacjonalizacja życia społecznego.
2) Wprowadzenie do zarządzania projektami - podstawowe pojęcia.
3) Projekt międzynarodowy i jego charakterystyka: przygotowanie, założenia, ocena skuteczności, wdrażanie, kontrola.
4) Role i style zarządzania.
5) Budowanie zespołu projektowego - rola kultury organizacyjnej.
6) Narzędzia wspomagające procesy projektowe.
7) Techniki miękkie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi.
8) Analiza przypadku szczególnego - zarządzanie w ramach UE: case study - agencje regulacyjne
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1 Student rozumie podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania międzynarodowego
EK2 Student rozpoznaje procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygo-towania i realizacji projektów
EK3 Student ma wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwen-cjach dla realizacji projektów międzynarodowych
EK4 Student potrafi scharakteryzować podstawowe kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych
EK5 Student potrafi rozpoznać praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej
EK6 Student rozpoznaje związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodo-wego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzyna-rodowych
Opis ECTS:
Udział w konwersatorium 15 h
Przygotowanie do zajęć 15 h
Lektura zadanej literatury 10 h
Przygotowanie do prezentacji zespołowej 10 h
Suma godzin 50 h
Liczba ECTS 50 h/25 = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Na ocenę ndst (2):
EK1 Student nie rozumie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania międzynarodowego
EK2 Student nie rozpoznaje procesów zachodzących w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów
EK3 Student nie ma wiedzy o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych
EK4 Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych kompetencji miękkich istotnych z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych
EK5 Student nie potrafi rozpoznać praktycznych konsekwencji określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej
EK6 Student nie rozpoznaje związków pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania między-narodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych
Na ocenę dst (3):
EK1 Student rozumie w stopniu wystarczającym i potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania międzynarodowego
EK2 Student rozpoznaje w stopniu dostatecznym procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów
EK3 Student ma podstawową wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych
EK4 Student potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować podstawowe kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych
EK5 Student potrafi rozpoznać podstawowe praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej
EK6 Student rozpoznaje w stopniu dostatecznym związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych
Na ocenę db (4):
EK1 Student dobrze rozumie podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania międzynarodowego
EK2 Student rozpoznaje w stopniu dobrym procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów
EK3 Student ma dużą wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych
EK4 Student potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych
EK5 Student potrafi dobrze rozpoznać praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej
EK6 Student rozpoznaje w stopniu dobrym związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych
Na ocenę bdb (5):
EK1 Student bardzo dobrze rozumie i definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania między-narodowego
EK2 Student znakomicie rozpoznaje procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów
EK3 Student ma obszerną wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych
EK4 Student potrafi w wyczerpujący sposób scharakteryzować podstawowe kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych
EK5 Student potrafi doskonale rozpoznać praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej
EK6 Student bardzo dobrze rozpoznaje związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych
Metodami dydaktycznymi, służącymi osiągnięciu EK1-EK6 są tzw. metody dialogowe (debata, wykład konwersatoryjny, prezentacja zadanego tekstu przygotowana w zespołach kilkuosobowych). Są one uzupełniane wykładem informacyjnym i problemowym.
Sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz ocena z zaliczenia pisemnego (pytania otwarte / esej).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura podstawowa:
Podręcznik:
Pawlak, Marek, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2012.
Literatura dodatkowa (dla zainteresowanych):
Artykuły:
Clarke, Diana: Kompetencje skumulowane czyli warunki funkcjonowania efektywnych zespołów międzynarodowych, "Personel i zarządzanie" 2003, nr 19, ss. 28-31.
Fastnacht, Danuta: Kompetencje miękkie w zarządzaniu, "Zeszyty naukowe WSZOP" 2006, nr 1(2), ss. 109-114.
Klimczok, Monika: Wpływ kultury organizacyjnej państw europejskich i azjatyckich na poziom zarządzania w organizacji, "Zeszyty naukowe WSH. Zarządzanie" 2015, nr 1, ss. 49-60.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: