Wystąpienia publiczne w stosunkach międzynarodowych WP-SM-MON-WPSM(p)
Treści merytoryczne:
1. sprawność prezentacyjna – umiejętność, którą można kształtować,
2. budowanie idei/wybór idei wartej upowszechnienia – temat przewodni wystąpienia,
3. popularne pułapki w wystąpieniach publicznych,
4. przygotowanie - multimedia, scenariusz, próby, rozpoczęcie i zakończenie wystąpienia,
5. na scenie - ubiór, przygotowanie mentalne, aranżacja przestrzeni, innowacje technologiczne,
6. doskonalenie przekazu werbalnego i kontrolowanie przekazu niewerbalnego - głos i ciało,
7. specyfika wystąpień międzynarodowych,
8. analiza publicznych wystąpień międzynarodowych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1: Wymienia podstawowe elementy struktury wystąpienia publicznego
EK 2: Identyfikuje idee prezentowane podczas wystąpienia
EK 3: Poddaje umiejętnej krytyce poprawność analizowanego wystąpienia
EK 4: Identyfikuje i eliminuje pułapki w wystąpieniach publicznych
EK 5: Opracowuje wystąpienie publiczne na temat dowolny i zadany
Wszystkie EK z zakresu wiedzy osiągane są w szczególności następującymi metodami: wykład informacyjny i konwersatoryjny; metoda ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (w szczególności film, Internet, materiały archiwalne); klasyczna metoda problemowa; studium przypadku; dyskusja seminaryjna; referat
Wszystkie EK z zakresu umiejętności osiągane są w szczególności następującymi metodami: metoda ćwiczeniowa oparta
na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (w szczególności film, Internet, materiały archiwalne); klasyczna metoda problemowa; studium przypadku; dyskusja seminaryjna; referat
Wszystkie EK z zakresu kompetencji osiągane są w szczególności następującymi metodami: studium przypadku; dyskusja seminaryjna; referat
Opis ECTS
Udział w konwersatorium: 15 h
Zapoznanie się i analiza zalecanych źródeł : 10 h
Przygotowanie prezentacji (referatu): 25 h
Suma godzin: 50h
Liczba ECTS: 50h/25 = 2 ECTS
2 ECTS
Kryteria oceniania
Metody oceny: frekwencja, aktywność i prezentacja określonego tematu w formie referatu.
5,0 (bdb) – znakomita wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych,
4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych,
4,0 (db) – dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych
3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami,
3,0 (dst) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami
2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych
Literatura
Ch. Anderson, TED Talka. Oficjalny poradnik TED. Jak przygotować wystąpienie publiczne, Wrocław 2018 r.
C. Gallo, Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców, Warszawa 2016 r.
J. Donovan, Jak wygłosić mowę życia, Warszawa 2016 r.
A. Rzędowska, J. Rzędowski, Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Warszawa 2018 r.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: