Społeczna odpowiedzialność biznesu WP-SM-MON-SOB(p)
1. Zasady ogólne dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR)
2. Norma ISO 26000
3. Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych
4. Obszary społecznej odpowiedzialności biznesu:
a) Ład organizacyjny
b) Prawa człowieka
c) Stosunki pracy
d) Środowisko
e) Sprawiedliwe praktyki rynkowe
f) Relacje z konsumentami
g) Zaangażowanie społeczne
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Uczestnik zajęć:
Zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Wie w jaki sposób praktycznie zastosować zasady z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Zna rolę zasad społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej.
Umie innowacyjnie wykonywać zadania oraz rozwiązywać złożone
i nietypowe problemy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, umie
samodzielnie planować własne uczenie się przez całe życie, komunikować się z otoczeniem, uzasadniać swoje stanowisko.
Umie wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Umie komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii prawniczej oraz brać udział w debacie.
Umie planować i organizować pracę nad zagadnieniami prawnymi ‐ indywidualną
oraz w zespole ‐ oraz współdziałać z innymi osobami w ramach prac
zespołowych.
Wykazuje gotowość do wypełniania zobowiązań społecznych.
Wykazuje gotowość do współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działań na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Wykazuje gotowość do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: dyskusja, prezentacja, kazus, praca w grupach, symulacje, analiza literatury i orzecznictwa.
Kryteria oceniania: ocenianie ciągłe, dyskusje, odpowiedź ustna, prezentacja, praca pisemna, kolokwia.
Literatura
1. ISO 26000 Guidance on social responsibility, Geneva, 2010; 2. Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych; 3. M.Żemigała, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2007; 4 R.Koneczna, CSR i jego narzędzia jako element strategii firm - praktyczny przewodnik, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków 2014; 5. A.Paliwoda-Matoliańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: