Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości WP-SM-MON-PWBS(p)
Celem wykładu/konwersatorium jest zaprezentowanie studentom problematyki Obszaru Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Podczas konwersatorium studenci będą mogli zdobyć i poszerzyć wiedzę w zakresie OWBiS.
Podczas zajęć studenci poznają
1. rozwój historyczny współpracy państw członkowskich UE w zakresie sprawiedliwości i spraw wewnętrznych;
2. aktualne podstawy prawne OWBiS oraz jego ramy instytucjonalne, a także instrumenty prawne wykorzystywane dla realizacji celów OWBiS.
3. Zakres terytorialny OWBiS.
4. Zakres przedmiotowy OWBiS: kontroli granic i polityka wizowa, azylowa i imigracyjna; współpracy policyjnej; współpracy wymiarów sprawiedliwości w sprawach cywilny i karnych;
5. prawa człowieka a OBWiS;
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. S2A_W01, ma rozszerzona wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych;
2. S2A_W05, rozszerzona wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych;
3. S2A_U05, posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów;
4. S2A_K04, rozpoznaje problemy związane ze zjawiskami zachodzącymi w
stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny.
Udział w zajęciach - 30 h
Praca własna studenta - 45 h
Przygotowanie do egzaminu - 45 h
SUMA GODZIN - 120
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU 4
Kryteria oceniania
Zajęcia mają formę wykładu i - częściowo - konwersatorium; prowadzone są z wykorzystaniem multimediów (prezentacja).
Wykład kończy się egzaminem.
1. ma rozszerzona wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do
dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych;
Na ocenę 2: student nie posiada wiedzy o stosunkach międzynarodowych i ich relacji do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych
Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych
Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski.
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach.
2. ma rozszerzona wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych;
Na ocenę 2: student nie posiada wiedzy o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych,
Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych,
Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski.
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach.
3. sprawnie posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów;
Na ocenę 2: student nie potrafi posługiwać się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów,
Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o systemach normatywnych oraz wybranych normach i regułach z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów
Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o systemach normatywnych oraz wybranych normach i regułach z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski.
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę o systemach normatywnych oraz wybranych normach i regułach z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach.
4. prawidłowo rozpoznaje problemy związane ze zjawiskami zachodzącymi w
stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny.
Na ocenę 2: student nie potrafi prawidłowo rozpoznać problemów związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny,
Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o problemach związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny,
Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o problemach związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski.
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę wiedzę o problemach związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. P. Wawrzyk, Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości Unii Europejskiej, Akademickie podręczniki Poltextu, Warszawa 2012;
2. J. Barcz (red.), Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości Unii Europejskiej, Instytut Wydawniczy EuroPrawo, Warszawa 2009.
3. F. Jasiński, K. Smoter, Obszar Wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości Unii Europejskiej. Geneza, stan i perspektywy rozwoju, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: