Prawo telekomunikacyjne WP-PRZ-mon-ptel
1. Prawo telekomunikacyjne – analiza celów prawa telekomunikacyjnego oraz omówienie podstawowych pojęć z tego zakresu
2. Wykonywanie gospodarczej działalności telekomunikacyjnej
3. Regulowanie rynku telekomunikacyjnego
4. Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych
5. Tajemnica telekomunikacyjna i ochrona danych użytkowników końcowych
6. Podstawy prawne stosowania plików cookies
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1 – przyswojenie siatki pojęciowej dot. prawa telekomunikacyjnego
EK 2 – zna i potrafi omówić cele i podstawowe regulacje ustawy prawo telekomunikacyjne
EK 3 – Wskazuje podstawy prawne regulowania rynku telekomunikacyjnego
EK 4 – potrafi omówić tajemnicę telekomunikacyjną i ochronę danych użytkowników końcowych
EK 5 – wskazuje podstawy prawne stosowania plików cookies oraz dyskutuje na ten temat
EK 6 – zna i potrafi omówić usługę powszechną oraz umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych
Opis ECTS:
Uczestnictwo w zajęciach: 16h
Przygotowanie do zajęć: 37h
Przygotowanie referatu: 12h
Przygotowanie do egzaminu:35h
Suma godzin:100 h
Liczba ECTS: 100h/25= 4 ECTS
Sposób weryfikacji założonych efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, referaty, zaliczenie w formie egzaminu pisemnego
Kryteria oceniania
EK 1:
ocena 2 (ndst) -brak znajomości i brak umiejętności posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu prawa telekomunikacyjnego.
ocena 3 (dst) – znajomość podstawowych pojęć z zakresu prawa telekomunikacyjnego - jednak są istotne braki w zakresie ich rozumienia.
Ocena 4 (db) – dobra znajomość podstawowych pojęć z zakresu prawa telekomunikacyjnego, jednak są braki w zakresie poprawnego posługiwania się nimi.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobra znajomość i umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu prawa telekomunikacyjnego.
EK 2:
ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi wyjaśnić celów i podstawowych regulacji z zakresu prawa telekomunikacyjnego.
ocena 3 (dst) – potrafi wskazać cele i wyjaśnić podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego – jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 4 (db) – potrafi wyjaśnić cele i podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego – jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać cele i podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego
EK 3:
ocena 2 (ndst) – Nie potrafi wymienić i omówić podstaw prawnych regulowania rynku telekomunikacyjnego
ocena 3 (dst) – Znajomość podstaw prawnych regulowania rynku telekomunikacyjnego, jednak nie jest w stanie dokładnie ich opisać.
ocena 4 (db) - Znajomość podstaw prawnych dot. regulowania rynku telekomunikacyjnego, jednak są istotne braki w rozumieniu tych regulacji.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobra znajomość podstaw prawnych regulowania rynku telekomunikacyjnego.
EK 4:
Ocena 2 (ndst) – nie potrafi omówić zagadnień związanych z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych.
Ocena 3 (dst) - potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych, jednak są istotne braki w rozumieniu tego zagadnienia.
Ocena 4 (db) - potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych, jednak są istotne braki w płynnym posługiwaniu się pojęciami z tego zakresu.
Ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych.
EK 5:
ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi wskazać podstaw prawnych stosowania plików cookies.
ocena 3 (dst) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące stosowania plików cookies – jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 4 (db) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące stosowania plików cookies oraz dyskutuje na ten temat – jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać podstawy prawne stosowania plików cookies oraz płynnie dyskutuje na ten temat.
EK 6 :
ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi omówić usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
ocena 3 (dst) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych– jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 4 (db) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych– jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.
ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać podstawy prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz płynnie dyskutuje na ten temat.
Literatura
1. A. Krasuski, Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, wyd. IV, Wolters Kluwer 2015
2. A. Krasuski, Prawa i obowiązki abonentów usług telekomunikacyjnych, Wolters Kluwer 2021
3. S. Piątek, Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, wyd. 4, C.H. Beck 2018
4. S. Piątek, Prawne warunki stosowania cookies [w:] internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny 2015, nr 6(4)
Materiały przekazywane na zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: