Prawo fundacyjne WP-PRZ-mon-pfund
Pojęcie i rodzaje fundacji 
Zasady i tryb tworzenia fundacji 
Reguły funkcjonowania fundacji 
Prowadzenie działalności gospodarczej przez fundacje 
Nadzór nad działalnością fundacji 
Przedstawicielstwa fundacji zagranicznych w Polsce 
Likwidacja fundacji 
Fundacje w prawie UE
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PR_W01, student zna charakter i znaczenie nauk prawnych prawa fundacyjnego  oraz ich relację do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego,
PR_W02, student zna źródła i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów,
PR_W04, student zna strukturę, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
,PR_W06,  student  ma  pogłębioną  wiedzę  na  temat  klasyfikowania  systemów  i  stosunków  prawnych  w  obrębie  prawa fundacyjnego,  identyfikowania  zależności  pomiędzy  nimi  oraz  zna  technologie  informacyjne  i  systemy  wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat, PR_W07,  student  zna  metody  i  narzędzia,  w  tym  technologie  informacyjne,  służące  tworzeniu  norm  w  zakresie  prawa fundacyjnego,
PR_W08,  student  zna  zasady  stanowienia  oraz  stosowania  norm  prawnych  prawa  fundacyjnego  jako  metod  i  narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego, 
PR_W09, student zna proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym,
PR_W10, student zna poglądy doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego,
PR_U02,  posiada  umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej  z     zakresu prawa  fundacyjnego  do    opisu,    analizy i rozwiązywania  konkretnych  spraw  prawnych,
PR_K04 , potrafi właściwie określić priorytety w  konkretnym  działaniu  prawnym,  podjętym samodzielnie lub w grupie. 
udział w wykładzie 30
konsultacje 15 
przygotowanie do egzaminu 25
Kryteria oceniania
PR_W01,
metoda oceny: egzamin pisemny 
 Na ocenę 2: student nie zna charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego,
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe cechy charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość podstawowych cech charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą znajomość podstawowych cechy charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego
PR_W02, 
metoda oceny: egzamin pisemny 
Na ocenę 2: student nie zna źródeł i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe źródła i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość źródeł i charakteru norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobra znajomość źródeł i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
PR_W04, 
metoda oceny: egzamin pisemny 
Na ocenę 2: student nie zna struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe elementy struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą znajomość struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów
PR_W06,
metoda oceny: egzamin pisemny 
Na ocenę 2: student nie ma wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
Na ocenę 3, 3 plus: student ma jedynie podstawową wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
Na ocenę 4, 4 plus: student ma dobrą wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
Na ocenę 5: student ma wielce pogłębioną wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat
PR_W07,
metoda oceny: egzamin pisemny 
 Na ocenę 2: student nie zna metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę w zakresie metod i narzędzi, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego
PR_W08,
metoda oceny: egzamin pisemny 
Na ocenę 2: student nie zna zasad stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 3, 3 plus: student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego
PR_W09
metoda oceny: egzamin pisemny 
 Na ocenę 2: student nie zna procesu zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 3, 3 plus: student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą procesów zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą procesów zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym
PR_W10, 
metoda oceny: egzamin pisemny 
Na ocenę 2: student nie zna poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe poglądy doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego
Literatura
H. Cioch, Prawo fundacyjne, Kraków 2005
H. Cioch, A. Kidyba, Ustawa o fundacjach. Komentarz, Kraków 2010
B. Sagan, J. Strzępka, Prawo o fundacjach. Komentarz, Katowice 1992
P. Suski, Stowarzyszenia i fundacje, Warszawa 2018
Materiały udostępnione przez prowadzącą wykład
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: