Video Games Law WP-PRZ-mon-VGL
Podczas zajęć przewidziano dyskusję na następujące tematy:
historia gier wideo
definicja gier wideo,
rodzaje gier wideo
analiza budowy gier wideo
prawnoautorska kwalifikacja gry wideo i jej skutki
ochrona zabezpieczeń technicznych gier wideo
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
PR_W11, podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej
i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych
Absolwent potrafi:
PR_U02, wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo
PR_U09, projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku
angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie
gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_U10,posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+
Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
PR_U11, wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować
informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
Absolwent jest gotów do
PR_K01, uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm
z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Opis ECTS:
udział w konwersatorium: 15 h
przygotowanie do konwersatorium: 15 h
lektura polecanych publikacji: 15 h
przygotowanie do zaliczenia konwersatorium: 15 h
Liczba ECTS = 2 * 2(przedmiot prowadzony w języku obcym) = 4
Kryteria oceniania
Absolwent zna i rozumie:
PR_W11, podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej
i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych
Na ocenę 2 student nie zna i nie rozumie podstawowych zasad i pojęć prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych
Na ocenę 3, 3,5 student jedynie w zakresie podstawowym zna i rozumie podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych
Na ocenę 4, 4,5 student dobrze na i rozumie podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych
Na ocenę 5 student bardzo dobrze na i rozumie podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych
Absolwent potrafi:
PR_U02, wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo
Na ocenę 2 student nie potrafi wykorzystywać wiedzy teoretycznej z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo
Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo
Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi zastosować wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo
Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo
PR_U09, projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku
angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie
gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 2 student nie potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku
angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie
gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie
gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_U10,posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+
Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
Na ocenę 2 student nie potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
Na ocenę 3, 3,5 student potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
PR_U11, wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować
informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
Na ocenę 2 student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacji na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytycznych sądów
Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
Absolwent jest gotów do
PR_K01, uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm
z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę 2 student nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę 3, 3,5 student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm
z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę 4, 4,5 student jest dobrze przygotowany (gotów w stopniu dobrym) do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm
z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Na ocenę 5 student jest bardzo dobrze przygotowany (gotów w stopniu bardzo dobrym) do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm
z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
Aktywny udział w merytorycznej dyskusji albo egzamin końcowy (test wielokrotnego wyboru).
Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 4 zajęciach: ocena bardzo dobra
Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 3 zajęciach: ocena dobra
Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 2 zajęciach: ocena dostateczna
albo test wielokrotnego wyboru
50-60% procent prawidłowych odpowiedzi – ocena dostateczna
60-70% - ocena dostateczna plus
70-80% - ocena dobra
80-90% - ocena dobra plus
90-100% - ocena bardzo dobra
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura podstawowa:
MATUSIAK I., Gra komputerowa jak przedmiot prawa autorskiego, Warszawa 2013.
TRAPLE E., (red.), Ochrona gry komputerowej. Aktualne wyzwania prawne, Warszawa 2015.
RAMOS A, LOPEZ L, RODRIGUEZ A, MENG T, ABRAMS S, The Legal Status of Video Games: Comparative Analysis in National Approaches, WIPO 2013.
Literatura uzupełniająca:
WIŚNIEWSKI S., Prawnoautorska kwalifikacja gier komputerowych – program komputerowy czy utwór audiowizualny?, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace z Prawa Własności Intelektualnej» 2012, z. 115.
GRZYBCZYK K. (red.), Prawo w wirtualnych światach, Warszawa 2013.
MATLAK A, Prawna ochrona zabezpieczeń technicznych utworów na tle wyroku Trybunału Sprawiedliwości z 23.01.2014 r. w sprawie Nintendo, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace z Prawa Własności Intelektualnej», 2014.
ROST W, Glosa do wyroku TSUE z dnia 23 stycznia 2014 r. C-355/12, LEX 2014.
SZPYT K., Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne, Warszawa 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: