Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze WP-PRZ-TIiPSW-ćw
Podstawowym celem ćwiczeń z przedmiotu technologie informacyjne i prawnicze systemu wyszukiwawcze jest zdobycie przez studentów umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu oprogramowania użytkowego, aplikacji biurowych (OpenOffice/LibreOffice, Microsoft Office) oraz wykorzystania systemów informacji prawnej (LEX, Lex Polonica, ISAP, Eur-Lex) i baz orzecznictwa (SN, TK, CBOSA, Curia, Hudoc).
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
EK 1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze,
EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych,
EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych,
EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji,
EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych.
ECTS:
Udział w ćwiczeniach: 16,
Przygotowanie do zaliczenia: 10,
Literatura: 4,
Liczba ECTS: 30h = 1 ECTS.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
- Ćwiczeniowa (ćwiczebna) oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (film, fotografie, materiały archiwalne, teksty źródłowe, dokumenty, roczniki statystyczne, mapy, Internet itp.);
- Studium przypadku (studium przykładowe).
- Metoda projektu,
EK1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze;
Na ocenę 2 (ndst.):
Student nie potrafi określać ani klasyfikować prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych,
Na ocenę 3 (dst.):
Student w podstawowym zakresie potrafi określać prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze,
Na ocenę 4 (db):
Student w podstawowym zakresie potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze,
Na ocenę 5 (bdb):
Student potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze.
EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych,
Na ocenę 2 (ndst.):
Student nie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych.
Na ocenę 3 (dst.):
Student w podstawowym zakresie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi.
Na ocenę 4 (db):
Student w sposób zadowalający potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych.
Na ocenę 5 (bdb):
Student bardzo dobrze potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych.
EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych,
Na ocenę 2 (ndst.):
Student nie potrafi samodzielnie analizować informacji uzyskanych za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych.
Na ocenę 3 (dst.):
Student potrafi w podstawowym zakresie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych.
Na ocenę 4 (db):
Student w podstawowym zakresie potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych.
Na ocenę 5 (bdb):
Student potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych.
EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji,
Na ocenę 2 (ndst.):
Student nie potrafi tworzyć i edytować informacji prezentowanych w postaci edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych.
Na ocenę 3 (dst.):
Student w podstawowym zakresie korzysta z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych.
Na ocenę 4 (db):
Student potrafi w zadowalający sposób posługiwać się edytorami tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami multimedialnymi w celu przetwarzania posiadanych informacji.
Na ocenę 5 (bdb):
Student potrafi bardzo dobrze przetwarzać posiadane informacje, prezentując je za pomocą edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych.
EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych.
Na ocenę 2 (ndst.):
Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole.
Na ocenę 3 (dst.):
Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu.
Na ocenę 4 (db):
Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy , przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole.
Na ocenę 5 (bdb):
Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Wiewiórowski W., Wierczyński G., Informatyka prawnicza. Technologia informacyjna dla prawników i administracji publicznej. Warszawa 2012
Literatura uzupełniająca:
1. Cieciura M., Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań. Warszawa 2006; 2. Janowski, J. Informatyka prawnicza. Warszawa 2011; 3. Petzel J., Informatyka prawnicza, Zagadnienia teorii i praktyki. Warszawa 1999; 4. Staranowicz A., Duda P., Orłowski A.,Technologie informacyjne. Warszawa 2007; 5. Szpor G., Martysz C., Wojsyk K., Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Warszawa 2007; 6. Kopertowska-Tomczak M., Excel 2007. Ćwiczenia. Warszawa 2011; 7. Kopertowska-Tomczak M., PowerPoint 2007. Ćwiczenia. Warszawa 2010; 8. Kopertowska-Tomczak M., Word 2007. Ćwiczenia. Warszawa 2009.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: