Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze WP-PRZ-TIiPSW
I. Wyszukiwanie informacji w systemach informacji prawnej takich jak:
1. LEX
2. Internetowy System Aktów Prawnych i wyszukiwarki dostępne na www.sejm.gov.pl
3. Rządowe Centrum Legislacji
4. Eur-lex
5. Bazy orzeczeń (Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, sądów administracyjnych, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka)
6. Elektroniczne księgi wieczyste
7. Legalis
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2025/26_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Ćwiczenia:
Student
EK 1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych
EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji
EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych
OPIS ECTS:
Udział w ćwiczeniach: 30h
konsultacje z prowadzącym zajęcia: 10h
Przygotowanie do zajęć i kolokwiów: 20h
Suma godzin: 60h
Liczba ECTS: 60h/30=2
Kryteria oceniania
Typ oceniania:
Dyskusja
Kolokwium
Obecności
Ocena niedostateczna:
EK 1. Student nie posiada wiedzy na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji
Ocena dostateczna:
EK 1. Student posiada zadowalającą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji
Ocena dobra
EK 1. Student posiada ogólną wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e- administracji
Ocena bardzo dobra
EK 1. Student posiada dużą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e –administracji
Ocena niedostateczna
EK 2. Student nie zna podstawowych pojęć i instytucji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych
Ocena dostateczna
EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych
Ocena dobra
EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych
Ocena bardzo dobra
EK 2. Student doskonale zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych
Ocena niedostateczna
EK 3. Student nie potrafi formułować krytycznych uwag na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej
Ocena dostateczna
EK 3. Student potrafi na poziomie podstawowym formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej
Ocena dobra
EK 3. Student potrafi samodzielnie formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej
Ocena bardzo dobra
EK 3. Student potrafi samodzielnie formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej i przedstawiać propozycje zmian
Ocena niedostateczna
EK 4. Student nie potrafi korzystać z dokumentów elektronicznych
Ocena dostateczna
EK 4. Student potrafi na poziomie podstawowym korzystać z dokumentów elektronicznych
Ocena dobra
EK 4. Student potrafi na poziomie średniozaawansowanym korzystać z dokumentów elektronicznych
Ocena bardzo dobra
EK 4. Student potrafi sprawnie korzystać z dokumentów elektronicznych
cena niedostateczna:
EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole
Ocena dostateczna:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu
Ocena dobra:
EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole
Ocena bardzo dobra:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole
Ćwiczenia:
Metody dydaktyczne:
Wykład
Ćwiczenia
E-learning
Typ Oceniania:
Dyskusja
Kolokwium
Obecności
Ocena niedostateczna:
EK 1. Student nie potrafi określać ani klasyfikować prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dostateczna:
EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
Ocena dobra:
EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
Ocena bardzo dobra:
EK 1. Student potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze
Ocena niedostateczna:
EK 2. Student nie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dostateczna:
EK 2. Student w podstawowym zakresie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi
Ocena dobra:
EK 2. Student w sposób zadowalający potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych
Ocena bardzo dobra:
EK 2. Student bardzo dobrze potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych
Ocena niedostateczna:
EK 3. Student nie potrafi samodzielnie analizować informacji uzyskanych za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dostateczna:
EK 3. Student potrafi w podstawowym zakresie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena dobra:
EK 3. Student w podstawowym zakresie potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena bardzo dobra:
EK 3. Student potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych
Ocena niedostateczna:
EK 4. Student nie potrafi tworzyć i edytować informacji prezentowanych w postaci
edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych
Ocena dostateczna:
EK 4. Student w podstawowym zakresie korzysta z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych
i prezentacji multimedialnych
Ocena dobra:
EK 4. Student potrafi w zadowalający sposób posługiwać się edytorami tekstu,
arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami multimedialnymi w celu przetwarzania
posiadanych informacji
Ocena bardzo dobra:
EK 4. Student potrafi bardzo dobrze przetwarzać posiadane informacje, prezentując je
za pomocą edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych
cena niedostateczna:
EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole
Ocena dostateczna:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu
Ocena dobra:
EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole
Ocena bardzo dobra:
EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole
Literatura
1. G. Szpor, C. Martysz, K. Wojsyk, Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Warszawa 2007
2. J. Janowski, Elektroniczny obrót prawny, Warszawa 2008
3. M. Cieciura, Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań, Warszawa 2006
4. A. Staranowicz, P. Duda, A. Orłowski, Technologie informacyjne, Warszawa 2007
5. W. R. Wiewiórowski, G. Wierczyński, Informatyka prawnicza: nowoczesne technologie informacyjne w pracy prawników i administracji publicznej, Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: