Seminarium magisterskie V rok WP-PRZ-SEM-MS-V
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do egzaminu magisterskiego. W toku seminarium student przygotowuje pracę magisterską - konsultuje jej treść z promotorem, także uczestniczy w dyskusjach na forum seminarium, a ponadto poznaje zasady i zakres egzaminu na stopień magistra.
W cyklu 2022/23_Z:
Seminarium dyplomowe |
W cyklu 2022/23_L:
Seminarium dyplomowe |
W cyklu 2023/24_L:
Seminarium dyplomowe |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: Opis nakładu pracy studenta w ECTS, przy założeniu, że 1 punktowi ECTS odpowiada ok. 25 h:
Przedmiotowe seminarium ma przypisane 8 pkt ECTS (ok 200h):
- praca podczas zajęć dydaktycznych: 16h
- czytanie materiałów źródłowych: 60h
- przygotowanie zleconych prac: 30h
- pisanie pracy dyplomowej: 87h
- dodatkowe konsultacje: 8h | W cyklu 2023/24_L: OPIS ECTS:
Ilość pkt ECTS: 8 (200h)
*Praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem (zajęcia, konsultacje, zaliczenie zajęć): 16h
*Praca własna (czas studenta poświęcony na przygotowanie do
zajęć, czytanie literatury, przygotowanie prac zleconych, pisanie pracy dyplomowej): 184h |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: obowiązkowy | W cyklu 2020/21_L: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2023/24_Z: obowiązkowy | W cyklu 2019/20_Z: obowiązkowy | W cyklu 2024/25_L: obowiązkowy | W cyklu 2021/22_Z: obowiązkowy | W cyklu 2020/21_Z: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_Z: obowiązkowy | W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2024/25_Z: obowiązkowy | W cyklu 2023/24_L: obowiązkowy | W cyklu 2019/20_L: obowiązkowy |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia:
PR_W02 student ma rozszerzoną wiedzę na temat pochodzenia i charakteru norm prawa administracyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym
PR_U02 student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa administracyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych
PR_U07 student potrafi projektować i tworzyć różne prace pisemne w języku polskim i obcym, stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w tym pism procesowych oraz analiz i interpretacji określonych zagadnień prawnych w ujęciu dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_U08 student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
PR_U09 student posiada umiejętności projektowania i tworzenia wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym stosowanym w różnych dziedzinach prawa administracyjnego, w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym
PR_K01 student rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa administracyjnego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich)
PR_K02 student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodów prawniczych
PR_K03 student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Kryteria oceniania
Semestr kończy się oddaniem kompletnego planu pracy oraz pierwszego rozdziału.
Kryteria oceny:
Ocena bardzo dobra (5):
1) Pełna zgodność treści z tematem i celem. Ambitne podejście do tematu.
2) Praca zawiera wszystkie niezbędne elementy, we właściwych proporcjach.
3) Praca wykorzystuje rozszerzono zakres literatury we wszystkich częściach. Wyjątkowo pogłębiona analiza, oparta na wykorzystaniu różnorodnych lub oryginalnych metod i technik. Stosowane narzędzia dobrze dobrane do przedmiotu analizy.
4) Wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy są oryginalne, mają dużą przydatność praktyczną, lub wskazują pożądany kierunek zmian (prognoza).
5) Praca starannie przygotowana, z dbałością o pełną komunikatywność. Spełnia wszelkie formalne wymogi.
Ocena dobra (4) :
1) Pełna zgodność treści z tematem.
2) Praca zawiera niezbędne elementy: oraz wnioski i zalecenia.
3) Praca wykorzystuje podstawowo literaturę oraz niekiedy literaturę rozszerzoną. 4) Praca oparta na wykorzystaniu różnorodnych metod i technik zawierająca podstawową analizę, niekiedy pogłębioną.
5) Praca zawiera wnioski, również oryginalne wskazujące na zrozumienie problemu.
6) Praca spełnia wymogi formalne. Informacje są zaprezentowane we właściwy sposób.
Ocena dostateczna (3):
1) Generalna zgodność treści z tematem.
2) Praca zawiera niezbędne elementy: wstęp, część teoretyczną i empiryczną.
3) Praca wykorzystuje podstawową literaturę.
4) Wykorzystane są właściwe techniki badawcze, ale analiza ma raczej charakter podstawowy.
5) Praca zawiera wnioski wskazujące na zrozumienie problemu w stopniu podstawowym.
6) Spełnione są wymogi formalne w stopniu podstawowym.
Ocena niedostateczna (2)
Student w ogóle nie wywiązuje się ze zleconych prac, brak kontaktu ze studentem, student nie uczęszcza za. na zajęcia.
Praktyki zawodowe
---
Literatura
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław)
Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa)
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2015; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2016; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2015; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2016; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2015; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2016; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2015; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2016; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa: (1.Prawo administracyjne, red Z. Niewiadomski, Warszawa 2015; 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2016; 3. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2009) Literatura uzupełniająca: (1.Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. Z. Duniewska, B. Jaworska-Dębska, R. Michalska-Badziak, E. Olejniczak-Szałowska, M. Stahl (red.), Prawo administracyjne - pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2009; 3. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Brak |
W cyklu 2022/23_L:
Brak |
W cyklu 2023/24_L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: