Seminarium magisterskie V rok WP-PRZ-SEM-AMS-V
Zapoznanie się z wybranymi instytucjami w zakresie finansów publicznych i prawa finansowego. Ze względu na obszerny i zróżnicowany zakres materiału - poznanie specyfiki i mechanizmów typowych dla określonych zagadnień. Zdolność interpretacji obowiązujących w przedmiotowym zakresie aktów prawnych.
Zdobycie umiejętności niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1: Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy magisterskiej.
EK 2: Posiada umiejętność poprawnego formułowania problemów badawczych i ich rozwiązywania.
EK 3: Posiada zdolność stosowania adekwatnych do przedmiotu badań metod badawczych.
EK 4: Posiada zdolność logicznego prowadzenia wywodu i właściwego korzystania z materiałów źródłowych.
EK 5: Zna zasady przygotowania pracy magisterskiej od strony formalnej i edytorskiej.
Opis ECTS:
Udział w zajęciach: 16 h
Lektura zadanej literatury: 100 h
Przygotowanie pracy magisterskiej: 500 h
Przygotowanie do egzaminu magisterskiego: 35 h
Suma godzin: 651 h
Liczba ECTS: 651 h/30 h = 26 ECTS
Kryteria oceniania
EK 1: Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy magisterskiej.
Na ocenę 2 (ndst) - udział w zajęciach oraz przygotowana praca magisterska świadczą o braku znajomości podstawowych zagadnień finansów publicznych oraz prawa finansowego.
Na ocenę 3 (dst) - udział w zajęciach oraz przygotowana praca magisterska świadczą o dostatecznej wiedzy w zakresie finansów publicznych oraz prawa finansowego.
Na ocenię 4 (db) - udział w zajęciach oraz przygotowana praca magisterska świadczą o pełnej wiedzy w zakresie finansów publicznych oraz prawa finansowego.
Na ocenę 5 (bdb) - udział w zajęciach oraz przygotowana praca magisterska świadczą o pogłębionej wiedzy w zakresie finansów publicznych oraz prawa finansowego.
EK 2: Posiada umiejętność poprawnego formułowania problemów badawczych i ich rozwiązywania.
Na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi formułować problemów badawczych ani ich rozwiązywać.
Na ocenę 3 (dst) - w stopniu zadowalającym formułuje problemy badawcze i je rozwiązuje.
Na ocenię 4 (db) - potrafi formułować problemy badawcze i je rozwiązywać.
Na ocenę 5 (bdb) - w sposób wyróżniający się potrafi formułować problemy badawcze i je rozwiązywać. Świadczy to o znajomości omawianej problematyki oraz jej pełnym rozumieniu.
EK 3: Posiada zdolność stosowania adekwatnych do przedmiotu badań metod badawczych.
Na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi stosować adekwatnych do przedmiotu badań metod badawczych.
Na ocenę 3 (dst) - potrafi w sposób dostateczny stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze, wykorzystał poprawnie w pracy przynajmniej jedną z nich.
Na ocenię 4 (db) - potrafi w pełni poprawnie stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze.
Na ocenę 5 (bdb) - potrafi w pełni poprawnie stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze - praca jest zróżnicowana w tym względzie.
EK 4: Posiada zdolność logicznego prowadzenia wywodu i właściwego korzystania z materiałów źródłowych.
Na ocenę 2 (ndst) - wywody zawarte w pracy zawierają wiele błędów merytorycznych. W stopniu nieznacznym oraz nieprawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe.
Na ocenę 3 (dst) - wywody zawarte w pracy nie zawierają błędów merytorycznych. W stopniu podstawowym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe.
Na ocenię 4 (db) - wywody zawarte w pracy są w pełni poprawne i wystarczająco pogłębione. W stopniu wyczerpującym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe.
Na ocenę 5 (bdb) - wywody zawarte w pracy są pogłębione, oryginalne, wykazują przydatność praktyczną. W stopniu wyczerpującym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe.
EK 5: Zna zasady przygotowania pracy magisterskiej od strony formalnej i edytorskiej.
Na ocenę 2 (ndst) - praca nie spełnia wymagań formalnych i edytorskich.
Na ocenę 3 (dst) - praca spełnia wymagania formalne i edytorskie w stopniu podstawowym. Zasadniczo można przyjąć zgodność z przyjętym tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura.
Na ocenię 4 (db) - praca wykazuje wysoki stopień staranności w zakresie wymagań formalnych i edytorskich. Treść pracy jest zgodna z tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura.
Na ocenę 5 (bdb) - praca wykazuje wysoki stopień staranności w zakresie wymagań formalnych i edytorskich. Treść pracy jest zgodna z tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura. Charakteryzuje ją pełna komunikatywność przekazu. Szeroko wykorzystano w niej narzędzia edytorskie związane z przygotowaniem tekstu prawniczego.
Ocenie końcowej podlega praca magisterska, która stanowi efekt pracy w ramach seminarium. Szczególnej uwadze podlega fakt uwzględnienia zagadnień, zgodnie z przyjętym i zatwierdzonym planem pracy, zastosowane metody badawcze i ich poprawność, merytoryczna wartość pracy, zakres uwzględnionych źródeł oraz strona formalna i edytorska pracy.
EK z zakresu wiedzy są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe.
EK z zakresu umiejętności są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe, ocena przygotowanej pracy dyplomowej.
EK z zakresu kompetencji społecznych są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe.
Literatura
Podstawowa:
A. Mikos-Sitek, Zasady pisania prac magisterskich - wskazówki praktyczne, Edukacja Prawnicza 2016/2017, Nr 2 (167).
Uzupełniająca:
Zalecana w zależności od tematyki pracy magisterskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: